کد خبر: ۹۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶
استاندار تهران اعلام کرد

ارایه اسامی مقصران پرونده کوی دانشگاه تهران به دستگاه‌های امنیتی کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهمرتضی تمدن روز دوشنبه در نشست خبری پایان سال استانداری تهران گفت: استان تهران با 25.5 درصد تولید ناخالص ملی در بین استانهای کشور مقام اول را دارد و بعد از آن نیز استانهای خوزستان، اصفهان و خراسان رضوی قرار دارند. همچنین در بخش محصول تولید ناخالص داخلی بدون نفت و سرانه تولید ناخالص واقعی نیز در سطح کشور مقام اول را داریم.

وی با اشاره به اینکه در تولید شیر، تخم مرغ و گوشت سفید استان تهران مقام اول را دارد گفت: این استان در بخش کشاورزی مقام ششم و در بخش صنعت با 25 درصد سهم ارزش افزوده مقام اول را به خود اختصاص داده است.

استاندار تهران تاکید کرد: سازمان هدفمند کردن یارانه ها به منظور پیگیری این بحث و همچنین آماده کردن خانواده ها برای افتتاح حساب بانکی در تهران تشکیل شده و در حال تشکیل این ستاد در شهرستانهای استان نیزهستیم.

تمدن با اشاره به اینکه هدف دولت این است به تمامی افرادی که فرم اقتصادی خانوار را پر کرده اند متناسب با درآمدشان یارانه تعلق گیرد، گفت: شنبه هفته آینده نشست کارشناسی قانون هدفمند کردن یارانه ها تشکیل خواهد شد.

وی در مورد سند اشتغال استان نیز افزود: هدف دولت این است که در سال آینده یک میلیون و 100 هزار شغل در بخشهای مختلف ایجاد کند به طوری که بر اساس این سند هر استان سند اشتغال جداگانه ای را تهیه می کند و متعهد خواهد شد به تعداد شغل مورد نیاز در آن استان کار ایجاد کند.

استاندار تهران تاکید کرد: روز سه شنبه اجلاس استانداران کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور و متولیان کار و امور اجتماعی و مسئولان اشتغال برگزار می شود و طی آن هر استانی سهم خود را در ایجاد اشتغال اعلام خواهد کرد و تفاهمنامه اجرایی شدن آن منعقد می شود.

تمدن در مورد تعداد بیکاران استان تهران نیز افزود: بر اساس آمارهای موجود باید برای حداکثر 650 تا 700 هزار نفر در استان تهران شغل ایجاد شود که البته این آمار با در نظر گرفتن مشاغل کاذب است. هدف دولت این است که هر سال 100 هزار شغل ایجاد کند اما سیاست ما در استان تهران افزایش سرعت ایجاد اشغال برای افراد بیکار است به طوری که سالانه این آمار را به دو برابر برسانیم.

وی اظهار داشت: طی سالهای گذشته با راه اندازی بنگاههای زودبازده و ارائه تسهیلات در این خصوص 340 هزار شغل ایجاد شده و چهار هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات زودبازده در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی همچنین به منشور کار استانداران در سال 89 اشاره کرد و گفت: این منشور در چند محور متمرکز است و اولویت اول توسعه بخش کشاورزی و اولویت دوم توسعه مسکن است و بر همین اساس استان تهران باید زمین و شرایط ایجاد 230 هزار واحد مسکونی را فراهم می کرد که هفت هزار واحد مسکونی در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید و به مردم واگذار شد و هفت هزار واحد نیز در نیمه اول سال 89 آماده بهره برداری خواهد شد.

تمدن افزود: سیاست دولت این است که به نیاز و تقاضای افراد بدون مسکن پاسخ داده شود. بر همین اساس با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خارجی به سرعت پروژه های مسکن پیش خواهند رفت.

وی در مورد توجه به بخش فرهنگ نیز گفت: در سال 89 توسعه فرهنگ و فعالیتهای فرهنگی مد نظر دولت است به طوری که پنج هزار میلیارد تومان نیز در این حوزه سرمایه گذاری کرده که قرار است اقدامات نرم افزاری در این خصوص انجام شود و همچنین شناخت توانمندی فرهنگی و تقویت آنها، تقویت هنرمندان و وفاق ملی، بالا بردن روحیه نوآوری در دستور کار استانها قرار گرفته است.

استاندار تهران در ارتباط با فعالیت شورای تامین استان تهران اظهار داشت: مسئولیت و ماموریت این شورا تعمیق و بالا بردن ضریب امینت اجتماعی در استان است و آرامش بخشی در دستور کارمان قرار دارد به طوری که در روزهای پایانی سال و ایام نوروز هیچ مشکلی را نخواهیم داشت.

به گفته تمدن با مشارکت نیروی انتظامی و بسیج برای ایجاد امنیت عمومی در محلات از طریق گشت و بازرسی در معابر ورودی و خروجی شهر در ایام تعطیلات نوروز تلاش خواهیم کرد.

وی در مورد گزارش ستاد آسیب دیدگان کهریزک نیز تاکید کرد: پیرو دستور مقام معظم رهبری که تاکید ایشان دلجویی از افرادی بود که دچار مشکل شده بودند این ستاد در استانداری با همکاری نهادهای مختلف تشکیل شد و حدود 350 نفر از کسانی که از سوی فتنه گران دچار آسیب جانی و مالی شده بودند شناسایی و به خانواده های آنان سرکشی شد. ضمن اینکه این اقدامات در مورد 350 نفری که به این ستاد مراجعه کردند نیز انجام شد.

تمدن اضافه کرد: در مجموع به وضعیت یکهزار نفر رسیدگی و بخشی از خسارت آنان جبران شد.

به گفته استاندار تهران در حوادث پس از انتخابات در 25 تا 30 درصد مناطق تهران اغتشاشگران به جان ومال مردم آسیب رساندند و بخش عمده ای از شهروندان در آسایش و امنیت بودند.

استاندار تهران با اعلام اینکه مقصران پرونده کوی دانشگاه تهران شناسایی و اسامی آنان به دستگاههای امنیتی کشور ارایه شده است، گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین مسئولیت حفظ آرامش در دانشگاه‌ها بر عهده مدیران دانشگاه است.

مرتضی تمدن صبح امروز دوشنبه در آخرین نشست خبری سال 88 با بیان اینکه پرونده جریانات کوی دانشگاه تهران در سه بخش علل ایجاد حوادث، عوامل موثر در جریانات و مصونیت بخشی فضای دانشگاه مورد بررسی تحقیق و تفحص قرار گرفته است گفت: طی اقدامات صورت گرفته افراد مقصر شناسایی شده و اسامی آنان به دستگاههای امنیتی کشور ارایه شده است.

وی در ادامه افزود: در طول مدت اغتشاشات و ناآرامی در تهران بر اساس مصوبه شورای تامین، نیروهای انتظامی و امنیتی حق ورود به دانشگاهها را نداشته و مسئولیت حفظ آرامش در دانشگاهها بر عهده مدیران دانشگاه بوده است.

تمدن گفت: در صورتی که مسئولان دانشگاه قادر به آرام کردن فضای دانشگاه نبودند می توانستند از نیروهای امنیت و انتظامی درخواست کمک کنند که خوشبختانه در طول مدت ناآرامیها چنین گزارشی ارایه نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین