کد خبر: ۹۶۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵
سخنگوی جبهه مشارکت اعلام کرد

دوازدهمین کنگره جبهه مشارکت پنج‌شنبه برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دوازدهیمن کنگره جبهه مشارکت ایران اسلامی روز پنج شنبه ۲۰ اسفند ماه برگزار می‌شود.

سخنگوی جبهه مشارکت ایران اسلامی در گفتگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت: دوازدهمین کنگره جبهه مشارکت ایران اسلامی روز پنج شنبه با محوریت گزارش ارکان حزب که طبق روال هرسال باید به کنگره ارائه شود و بحث اصلاح اساسنامه حزب برگزار می‌شود.

حسین کاشفی ادامه داد: بر اساس تصمیم شورای مرکزی حزب باید موادی از اساسنامه حزب مشارکت ایران اسلامی اصلاح شود که موارد مدنظر شورای مرکزی به مناطق و ارکان مختلف ابلاغ شده است و آنها نیز در این ارتباط نظرات خود را مطرح کردند که بر اساس اساسنامه باید در این موارد کنگره حزب تصمیم نهائی را اتخاذ کند.

وی ادامه : موضوع برگزاری کنگره را طبق روال به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که نمایندگان خود را به کنگره اعلام کنند و از سوی دیگر تامین امنیت برگزاری این نشست نیز با وزارت کشور است که ما درخواست خود را طی نامه‌ای از وزارت کشور داده‌ایم.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در این مورد که آیا مخالفتی از سوی وزات کشور با برگزاری این کنگره شده است یا خیر،خاطرنشان کرد: طبق روال همیشگی احزاب قانونی باید کنگره سالیه داشته باشند و وزارت کشور نیز همواره پیگیر این مسئله بوده است که نظم و انظباط حزبی بر فعالیت احزاب حکم‌فرما باشد و مشارکت هم به عنوان یک حزب قانونی به دنبال این مسئله است.

کاشفی ادامه داد: بر اساس اساسنامه باید کنگره را زودتر برگزار می‌کردیم ، ولی به دلایل مسائلی که پس از انتخابات پیش آمد، این مسئله به تعویق افتاد و ما بر اساس لزوم داشتن انظباط تشکیلاتی نسبت به برگزاری این نشست در روزهای پایانی سال اقدام کردیم.

کاشفی در مورد اینکه با توجه به عدم حضور دبیر‌کل و برخی اعضای شورای مرکزی در زندان در جریان حوادث بعد از انتخابات، آیا این مسئله مشکلی را در روند برگزاری کنگره ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: جلسات شورای مرکزی حزب مشارکت تاکنون ادامه داشته است و مسوولیت برگزاری کنگره و اداره حزب نیز با شورای مرکزی است، البته ما علاقمند بودیم همه اعضای شورای مرکزی در کنگره حضور داشته باشند، ولی عدم حضور برخی از آنها مانعی برای برگزاری کنگره نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین