کد خبر: ۹۶۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۷
آیت‏الله هاشمی رفسنجانی؛

راهکارهای خود را مطرح کرده‏ام و به آن‏ها معتقدم

برای حل مسائل و مناسب شدن فضا از مجاری مناسب، تلاش خواهم كرد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: اعضای شورای عمومی و ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران صبح سه‌شنبه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار كردند. 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، ایجاد فضای مطلوب در جامعه را در حفظ اعتدال میسر دانست و افزود: اعتدال توصیه دین اسلام است و با عمل به آن می‌توان فضای آرام و باطراوتی در جامعه ایجاد كرد. 

هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط كنونی جامعه اظهار كرد: نیاز به فضای عقلانیت و تحمل در شرایط فعلی كاملا محسوس است و رشد و توسعه كشور و رسیدن به اهداف انقلاب ضرورت ایجاد این فضا را دوچندان می‌كند. 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین تاكید كرد: اگر حاكمان، نخبگان و مردم منطقی و مدبرانه در مسیر حركت كنند با توجه به شرایط جغرافیایی، منابع طبیعی و نیروی انسانی مستعد، شرایط بسیار مطلوبی در انتظار آینده ایران خواهد بود. 

وی افزود: راه صحیح با تكیه بر اسلام و منابع غنی آن قابل شناسایی است و تعمق در آیات قرآن و همچنین سیره پیامبر و ائمه از جایگاه منطق و استدلال در دین اسلام نشان دارد. 

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش و جایگاه زنان در تحولات ایران تاكید كرد: جریان‌های طبیعی در جامعه برخلاف جریان‌های ساختگی، عمر بلندی دارند و تحولات علمی و فكری در زنان و تلاش آنان برای دستیابی به حقوق خود، در حال ایجاد شرایط جدیدی در جامعه است.
وی هم‌چنین در پاسخ به برخی پرسش‌های دانشجویان حاضر تاكید كرد: با توجه به این كه جمهوری اسلامی اكنون سخت مورد تهاجم دشمنان واقعی و كسانی است كه به منابع آن طمع دارند، همه باید در ایجاد آرامش در كشور تلاش كنیم. 

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش دیگری تاكید كرد: برای برون‌رفت از شرایط جدیدی كه با آن مواجه هستیم راهكارهای خود را مطرح كرده‌ام و به آن‌ها معتقدم و در عین حال برای حل مسائل و مناسب شدن فضا از مجاری مناسب، تلاش خواهم كرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین