کد خبر: ۹۶۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
مقام معظم رهبری در مراسم درختکاری:

مراقب باشید دایره غصب و تصرف نابجا توسعه پیدا نکند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام معظم رهبری، به مناسبت هفته منابع طبیعی، ضمن کاشتن دو اصله نهال، بر استفاده درست از منابع طبیعی تاکید فرموند و توصیه فرمودند که مسئولان مراقب سوء استفاده از منابع طبیعی کشور باشند. 

در این مراسم كه وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و شهردار تهران حضور داشتند،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، درختکاری را سنت ایجاد وسیله حیات دانستند و با اشاره به اینکه درخت و گیاه مظهر حیات و زندگی است خاطر نشان کردند که مراسم درختکاری، اقدام نمادینی است تا جوانان با نشاط و مردم عزیز کشور به کاشتن درخت و ترویج این سنت خوب عادت کنند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت مراقبت از ذخایر عظیم و ارزشمند حیاتی کشور تاکید کردند و افزودند: درختکاری امروز درسی است تا قدر درختان موجود را بدانیم و اگر از مراتع و جنگلها که ثروت عظیم باستانی این کشور است، عاقلانه و درست استفاده و بهره برداری شود، هیچ وقت تمام نمی‏شود چرا که این ثروت طبیعی، تجدید پذیر است. 

معظم‏له به سازمان‏ها و دستگاه‏های مسئول در امر حفاظت از منابع طبیعی توصیه کردند: مانع سوء استفاده کنندگان از جنگل‏ها و مراتع طبیعی خصوصا در نزدیکی شهرهای بزرگ شوید و مراقب باشید دایره غصب و تصرف نابجا توسعه پیدا نکند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین