کد خبر: ۹۶۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۹
برای ترغیب چین به حمایت از تحریم ایران؛

ادعای رابرت گیتس: عرب‏ها به کمک واشنگتن خواهند آمد

کشورهای عربی از برنامه‏های اتمی ایران نگران هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس بین‏الملل: رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده، دیروز در امارات، در جمع خبرنگاران از آمادگی کشورهای عربی برای همکاری با امریکا، در جلب حمایت مسکو و پکن برای اتخاذ تحریم‏های جدید علیه ایران سخن گفت. 

وزیر دفاع امریکا، در عین حال گفت که کشورهای عربی از برنامه‏های اتمی ایران نگران هستند. وی که پس از دیدار با سران عربستان به امارات سفر کرده است، گفت که با روسیه اختلاف چندانی ندارد اما نگران همکاری چین است. وی به صراحت گفت که انتظار دارد کشورهای عربی به واسطه روابط اقتصادی گسترده با چین، برای ترغیب چین به تحریم ایران به کمک امریکا بیایند. 

وزیر دفاع آمریکا معتقد است که در شرایط فعلی، حمایت‏های بیشتری از تحریم ایران می‏شود و به دلیل این حمایت، این تحریم‏ها موثر واقع شوند. 

وی در عین حال پروژه ایران هراسی هیلاری کلینتون را در ابوظبی نیز پی گرفت و در این رابطه گفت که امریکا، سالهاست که در حال تقویت روابط امنیتی با بیشتر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای گسترش توان دفاع هوایی و موشکی و تجسس دریایی است. 

چندی قبل نیز هیلاری کلینتون با سفر به منطقه در جهت ترغیب کشورهای عربی برای حمایت از امریکا در تحریم ایران و به ویژه فشار بر چین برآمده بود. در آن سفر، موضع عربستان تا حدی نشان داد که برخی از کشورهای عربی تا چه حد از وضعیت تنش ایران با سایر کشورها خوشحال هستند. سعودالفیصل، در دیدار هیلاری کلینتون گفته بود که عربستان به دنبال راه‏حل‏های فوری برای موضوع ایران است. این موضوع در حالی است که ایران همواره بر دوستی با کشورهای عربی منطقه تاکید ورزیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین