کد خبر: ۹۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱

تماس3 آمریکایی بازداشت‌شده با خانواده‌های‌شان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خانواده سه تبعه‌ی آمریکایی بازداشت شده در ایران در بیانیه‌ای اعلام کردند که دولت ایران به فرزندان آنها اجازه داد تا برای اولین بار از زمان بازداشت‌شان با خانه خود تماس بگیرند.

در این بیانیه که روز پنجشنبه منتشر شد آمده است که این تماس تلفنی را تا حد زیادی خیال آنها را راحت کرده و ممکن است نشانی از آن باشد که ایران قصد دارد در آینده‌ی نزدیک آنها را آزاد کند.

شین بائر، جاش فتل و سارا شورد، در ژوئیه‌ی گذشته به دلیل ورود غیرقانونی از مرز عراق به خاک ایران بازداشت شدند. این سه آمریکایی به جاسوسی متهم هستند.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در واشنگتن این تماس تلفنی را تحولی مثبت خواند اما گفت که آمریکا همچنان دسترسی کنسولی به این سه تن را از طریق سفارت سوییس خواستار است.

سوییس از سال 1979 تاکنون در پی قطع روابط واشنگتن با تهران حافظ منافع آمریکا در ایران بوده است.

کراولی گفت که سوییس از 29 اکتبر تاکنون به بازداشت‌شدگان دسترسی کنسولی نداشته است.

وی همچنین آزادی رضا تقوی و کیان تاجبخش، دو شهروند آمریکایی دیگر که در ایران در بازداشت به سر می‌برند را خواستار شد و از دولت ایران خواست در یافتن رابرت لوینسون، مامور سابق اف.بی.آی که ادعا می‌شود سه سال پیش در جزیره کیش ناپدید شده است را خواستار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین