کد خبر: ۹۶۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۵
در دیدار با حضرت آیت‏الله سیستانی؛

عمار حکیم از ائتلاف با گروه‏های مختلف سخن گفت

برادران كرد، شریكان اساسی ما در كشور هستند و همچنان شریك ما خواهند بود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس مجلس اعلای عراق پس از دیدار با مرجع بزرگ شیعه، آیت الله سیستانی، اظهار داشت كه چنانچه بتوان لیست‌هایی را ایجاد كرد كه نمایندگان اقشار مختلف عراق را در خود جای دهد، می‌توان در خصوص دولت اكثریت صحبت كرد اما لیست‌های كنونی نماینده واقعی تمامی عراقی‌ها نیستند.

عمار حكیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و رهبر ائتلاف ملی این كشور بعد از دیدار با آیت‌الله‌ العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه اظهار داشت: چنانچه بخواهیم كشوری بسازیم كه همگان را مطمئن كنیم، نظریه دولت اكثریت در شرایط كنونی دشوار به نظر می‌رسد.

وی در ادامه افزود: به نظر من زمانی كه بتوانیم لیست‌هایی را ایجاد كنیم كه نمایندگان اقشار مختلف عراق را در خود جای دهد، می‌توانیم در خصوص دولت اكثریت صحبت كنیم اما لیست‌های كنونی نماینده واقعی تمامی عراقی‌ها نیستند.

رهبر ائتلاف ملی عراق تاكید كرد كه اداره كشورش از طریق یك فرد و یا فرد حزب ممكن نیست.

عمار حكیم هم‌چنین با تاكید بر اهمیت توجه به برنامه‌های سیاسی بیش از تصدی پست‌های دولت آتی، افزود: در حال حاضر بر سر این موضوع كه چه كسانی پست‌های مهم در دولت را به خود اختصاص می‌دهند، اتفاق نظر وجود ندارد.

وی در خصوص ائتلاف‌های آتی برای تشكیل دولت اظهار داشت: هیچ مرزبندی با هیچ گروهی وجود ندارد و ما درباره برنامه‌هایی كه به مردم وعده داده بودیم، صحبت می‌كنیم.

عمار حكیم هم‌چنین افزود: به دیدار مرجعیت شیعه آمدم تا موفقیت در برگزاری انتخابات را به ایشان تبریك بگویم و مسائل سیاسی روز را به اطلاع ایشان برسانم.

وی در ادامه اظهار داشت: آیت‌الله سیستانی تاكید كردند كه مرحله آتی باید با مرحله‌ قبلی تفاوت داشته باشد و در مرحله آینده به مشكلات و دغدغه‌های مردم توجه شود. ایشان هم‌چنین خاطرنشان كردند كه تمام گروه‌های سیاسی منتخب مردم باید نقشی جدی در مرحله آینده بویژه در خدمت به مردم و رسیدگی به وضع آن‌ها، ایفا كنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری براثای عراق، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در خصوص ائتلاف‌های آینده برای تشكیل دولت اظهار داشت: ما بر سر پیمان خود با مردم باقی می‌مانیم و تلاش خواهیم كرد تا با گروه‌های سیاسی منتخب مردم همكاری كنیم.

وی در ادامه افزود: برادران كرد، شریكان اساسی ما در كشور هستند و همچنان شریك ما خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین