کد خبر: ۹۶۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۹

رشد میزان کل تراز تجاری چین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، آمارهای منتشره از سوی سازمان گمرک چین نشان می‌دهد که در ماه فوریه سال جاری، میزان کل تراز تجاری چین به 181 میلیارد و 430 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45.2 درصد افزایش یافته و در مقایسه با دوره مشابه سال 2008 یعنی پیش از بحران مالی بین‌المللی 9 درصد افزایش یافته است.

این آمار گمرکی نشان می‌دهد که در دو ماه نخست سال جاری میزان کل حجم تجاری چین به 386 میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

همچنین در تجارت با شریک‌های تجاری عمده، در دو ماه نخست سال میزان کل تراز تجاری چین و اتحادیه اروپا و چین و ژاپن بیش از 30 درصد افزایش یافته و میزان رشد تراز تجاری چین و آمریکا نیز بیش از 20 درصد بوده است. علاوه بر این به خاطر تاثیر مثبت راه‌اندازی رسمی منطقه تجارت آزاد چین و آسه‌آن، در دو ماه نخست سال جاری میزان کل تراز تجاری چین و آسه آن به 66 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است كه منتقدان چین مدت‌هاست که می‌گویند مقامات این کشور ارزش یوآن را پائین نگاه داشته و سبب شده‌اند که به صور غیرمنصفانه‌ای رقابت با کالاهای چینی مشکل شود.

تحلیلگران می‌گویند انتشار تازه ترین آمار صادراتی چین احتمالا سبب خواهد شد که به فشارهای دراز مدت به دولت چین برای افزایش بهای یوآن افزوده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین