کد خبر: ۹۶۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۱

رحيم مشايی: ايران با تحريم نمی‏شکند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسفندیار رحیم مشایی یکشنبه شب در همایش ایرانیان مقیم جمهوری فدرال آلمان در هامبورگ افزود: خاورمیانه مهمترین منطقه جهان و ایران مهمترین کشور این منطقه است، لذا بدون جمهوری اسلامی، کاری در این منطقه نمی‏توان صورت داد.

وی با تکرار گفته های قبلی خود مبنی بر اینکه اسراییل توان و جرات حمله به ایران را ندارد، گفت: اسراییل یک مترسک است و از اول هم دروغ بود. جنگ شش روزه ای هم رخ نداد. کشورهای مورد حمله به دلیل بی اتکایی به ملت های خود ترسیده بودند و جنگ نکردند.

وی با بیان اینکه اسراییل باید از60 سال پیش تاکنون قوی تر شده باشد، این سئوال را مطرح کرد که چطور این رژیم از پس حزب الله برنیامد و در غزه گرفتار شد.

رحیم مشایی بااشاره به اینکه هدف ازحمله به عراق وافغانستان ایران بود، یادآورشد: آنها دراین مدت چندین بارچنین تصمیمی گرفتند،ولی جرات تعرض پیدا نکردند و هرگز پیدا نمی کنند.

به گفته وی دیگر کسی برای حرف های بی ربط ارزشی قایل نیست وکشورهای گرفتار در عراق و افغانستان نه راه پس و نه راه پیش دارند ،اگر تصمیم به رفتن بگیرند بدون کمک ملت ایران نمی توانند از آن خارج شوند.
رحیم مشایی بابیان اینکه ایران با هیچ کشوری سرجنگ ندارد و حتی درمسئله فلسطین نیز به طرح دمکراتیک و انتخابات معتقد است، ادامه داد: ایران از فضای غبارآلود سودی نمی برد که به دنبال این فضا باشد.

وی به جنایت های عبدالمالک ریگی در ایران اشاره کرد و گفت: وی حداقل قتل 40نفر را فرماندهی کرده و تعداد دیگری را زخمی و خانواده های بسیاری را داغدار کرده است.

وی افزود: این درحالی است که برخی از کشورهای غربی که حتی تصاویری از جنایت های وی را پخش کرده اند، اکنون او را یک مخالف جا می زنند.
مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران در حال رسیدن به قله افتخار است، یادآور شد: غرب ما را زمانی که سه عدد سانتریقیوژ داشتیم متهم به ساخت بمب اتمی می کرد.اکنون که حدود 5تا6هزار سانتریفیوژ داریم باز هم چنین اتهامی می زند. این مسئله نشان می دهد که موضوع آنها با ما مسئله دیگری است.

وی با متهم کردن سران غرب به دروغگویی و بی توجهی به ذات انسانی گفت: هنوز دردنیا شهروندان درجه یک و دو وجود دارد ما منظورمان از غرب مردم این کشورها نیست. بلکه آنها را دوست هم داریم. منظورمان کسانی است که دروغ می گویند.

رییس دفتررییس جمهوری بابیان اینکه ایرانیان دراعصاروقرون مختلف همواره مرام و مکتب یکتاپرستی و عشق به خداوند داشته اند، دمکراسی و ایستادگی برای بدست آوردن حقوق بشر رامظهر رشد انسانی دانست و گفت:داشته های مشترک انسان ها سرمایه های مشترک هستند و نوروز نخستین میراث معنوی جهانیان است.

جانشین احمدی نژاد در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در این همایش در باره یکی از اهداف سفر خود که تاسیس خانه های ایران است، گفت: طی چند سال گذشته حرکتی در دولت برای خدمت به ایرانیان خارج از کشور شروع شد که در این راستا تاسیس مرکزی برای نزدیک کردن هموطنان خارج از کشور با یکدیگر و با ایران و با کشور میزبان ضروری به نظر رسید و اقداماتی در این زمینه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ایرانیان دربرخی از کشورها متفرق و پراکنده زندگی می کنند، اظهار داشت: نمی توان بدون تعامل با ایرانی و فارسی حرف زدن ایرانی ماند. ایرانیان نیازمند ارتباط مستمر با یکدیگر بخصوص بین کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان هستند.

مشاور رییس جمهوری ،خانه ایران را فرصتی برای همه اقشار درخارج از مرزها برای تجلی هویت جمعی و ملی توصیف کرد و گفت: باید از فضای تنگ و تاریک تنهایی به جمع شیرین و روشن ایرانیان رفت و در اقیانوس زلال شنا کرد.

وی با اشاره به ارتباط خوب مردم آلمان با ایرانیان ادامه داد: آلمان ها باید عظمت ایران و ایرانی را در یابند و خانه ایران به فرصتی برای توسعه دوستی ها و اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و هنری تبدیل شود. 

رحیم مشایی گفت: خانه ایران یک هویت غیردولتی خواهد داشت و متعلق به ایرانیان خواهد بود. دولت برای تاسیس این خانه حدود 10 میلیون دلار اختصاص داده و برای اولین بار در بودجه سال 89 ردیفی نیز برای تاسیس آن گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه دولت نیز از این اقدام حمایت می کند، یادآور شد تقاضا برای تاسیس این خانه زیاد است ولی شهر هامبورگ در اولویت قرار دارد.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه طرح های بزرگ و مهمی در داخل کشور در ارتباط با ایرانیان خارج در دست اجراست، ادامه داد: ایرانیان براحتی می توانند به کشورشان سفر کنند و چنانچه در این باره سوال و مشکلی دارند آن را از طریق دبیرخانه شورای عالی ایرانیان پیگیری نمایند.
وی با بیان اینکه سیستم قضایی کشور نیز جزیی از این شورا است، ادامه داد: شعبه خاصی در قوه قضاییه برای رسیدگی به مسایل حقوقی ایرانیان در خارج شکل گرفته و آن را پیگیری می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
0
0
مشایی به حق از عناصر روشنفکر و امروزی دولت نهم و دهم می باشد متاسفانه عده ای سعی بر این دارن در جامعه کسانی را مطرح کنند که افکار کهنه و متحجرانه دارند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین