کد خبر: ۹۶۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۵

انتصابات غیرقانونی در سازمان تامین اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طریقت نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی و حسن‌زاده عضو هیات‌مدیره این سازمان در نامه‌ای به‌اعتمادزاده رییس هیات‌مدیره تامین اجتماعی انتصاب معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی، مدیركل امور اداری و مدیركل دفتر هیات‌مدیره سازمان را غیرقانونی دانستند و هرگونه پرداخت به نامبردگان را از ابتدای تصدی این پست‌ها دخل و تصرف در اموال عمومی دانستند.

متن كامل این نامه به شرح ذیل است:

احتراما؛ همانگونه كه استحضار دارید آیین‌نامه استخدامی كاركنان سازمان تامین اجتماعی در مورخ 28/12/86 به تصویب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری رسیده و مواد متعددی از این آیی‌نامه نیازمند مصوبه هیات‌مدیره می‌باشد كه مواد 9 (انتصاب: گماردن كاركنان در پست سازمانی طبق ضوابط هیات‌مدیره) 14 و تبصره ذیل آنی، 20 (دستورالعمل و میزان پرداخت خرید خدمت از اشخاص حقیقی یا حقوقی... به تصویب هیات‌مدیره خواهد رسید) و... از آن جمله می‌باشند.

اسناد و مدارك موجود نشان می‌دهد آیین‌نامه مربوط به مواد فوق تاكنون به تصویب هیات‌مدیره نرسیده و بنابراین به موجب ماده 81 آیین‌نامه استخدامی مادامی كه مقررات مذكور تصویب نشده است ضوابط و دستورالعمل‌های مورد عمل حسب مورد كماكان معتبر و قابل اجرا می‌باشد.

درنتیجه ضابطه مورد عمل در خصوص انتصابات (ماده 9 آیین‌نامه)، تبصره ذیل ماده 3 آیین‌نامه استخدامی سازمان بیمه‌های اجتماعی می‌باشد و براساس آن واگذاری پست‌های سازمانی به اشخاص غیر از مستخدمین ثابت ممنوع است، ولی با تصویب هیات‌مدیره می‌توان مستخدم مورد احتیاج را برای تصدی.... استخدام نمود.

با عنایت به اینكه تعدادی از پست‌های سازمانی بدون اخذ مصوبه از هیات‌مدیره به افراد غیرسازمانی واگذارشده است؛ از جمله می‌توان به آقایان رضاییان (معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی)، باهو (مدیركل امور اداری)، مشكاتی (مدیركل دفتر هیات‌مدیره) و... اشاره نمود. مقتضی است دستور فرمایید موضوع غیرقانونی بودن انتصابات مدیرعامل محترم به مراجع ذیصلاح ابلاغ گردد. 

بدیهی است هرگونه پرداخت به نامبردگان از ابتدای تصدی در این پست‌های دخل و تصرف در اموال عمومی بوده و فافد وجاهت قانونی‌ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین