کد خبر: ۹۶۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲

تایید خبر شهادت رییس اداره جرایم جنایی استان فارس در درگیری با آدم ربایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس كل دادگستری استان فارس با تایید خبر شهادت رییس دایره جرایم جنایی این استان، به تشریح جزییات حادثه پرداخت.

احمد سیاوش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تصریح كرد: از حدود 6 ماه قبل، گزارشاتی مبنی ‌بر اقدامات مجرمانه یك باند آدم‌ربایی در سطح شیراز به مراجع انتظامی و قضایی گزارش شده بود كه با انجام تحقیقات پلیسی، ماموران موفق به شناسایی محدوده‌ اقدامات اعضای این باند شده بودند اما نقطه‌یابی دقیق در این محدوده كار مشكلی بود.

وی افزود: اعضای این باند در آخرین آدم‌ربایی كه حدود سه روز قبل انجام دادند، اقدام به ربودن یك كودك كردند كه در پی هماهنگی‌های صورت گرفته بین پلیس و دستگاه قضایی، یكی از اعضای باند شناسایی و در روز چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال جاری بازداشت شد.

رییس كل دادگستری استان فارس ادامه داد: به‌دنبال دستگیری این متهم، محل اختفای سایر متهمان و جایی كه كودكان ربوده‌شده را به آنجا انتقال می‌دادند، شناسایی شد و به همین دلیل اكیپی عملیاتی برای رهایی كودك ربوده شده از چنگال آدم‌ربایان به محل عزیمت كرد.

وی با بیان این‌كه تصور اكیپ عملیاتی، مسلح‌نبودن متهمان یا مسلح‌بودن آنها به سلاح سبكی مانند كلت بوده است، خاطرنشان كرد: در بازرسی كه از مخفیگاه متهمان داشتیم متوجه شدیم كه این محل به دوربین‌های مدار‌بسته جهت رصد كردن مسیرهای منتهی به مخفیگاه مجهز بوده، لذا این افراد با استفاده از این دوربین‌ها و مشاهده تیم عملیاتی، وارد عمل شده‌اند و ماموران حاضر در صحنه از جمله سرهنگ قربانی رییس دایره جرایم جنایی پلیس آگاهی فارس را كه مسوول این اكیپ بوده، با اسلحه كلاشینكف به رگبار بسته‌اند.

سیاوش‌پور اظهار كرد: در عملیات تعقیب و گریزی كه پس از این حادثه صورت گرفته، یك تیر به لاستیك اتومبیل دو متهم اصابت كرده اما این افراد با وجود آسیب‌دیدن چرخ اتومبیل، متواری شده‌اند و گروگان خود را نیز در حوالی شیراز رها كرده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر، دو متهم با اتومبیلی كه از یك زن سرقت كرده‌اند در شهر حضور دارند و با توجه به مشخص‌بودن هویت‌شان، تلاش‌ها برای بازداشت آنها ادامه دارد.

رییس كل دادگستری استان فارس در پایان، سرهنگ قربانی را افسری فعال، پركار و متعهد توصیف كرد و شهادت این مقام انتظامی را به مجموعه‌ نیروی انتظامی و خانواده‌ی وی تسلیت گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین