کد خبر: ۹۶۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۵

پیام نوروزی دکتر احمدی نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متن کامل پیام دكتر محمود احمدي‌نژاد، به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحيم 

سلام و درود خدا بر پيامبر گرامي اسلام و اهل بيت طاهرين و ياران برگزيده‌اش. «اللهم‌ عجل‌ لوليك‌ الفرج‌ والعافية والنصر واجعلنا من‌ خير اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدين‌ بين يديه».

يكبار ديگر بهار پررمز و راز و پر از اسرار فرا رسيد. بهار طبيعت جلوه‌اي از جلوه‌هاي بي‌مثال خداوندي است. در زمستان طبيعت به ظاهر حيات و زندگي دارد وليكن فرصت بروز استعدادها و ثمردهي را در اختيار ندارد. اعتدال هوا، نسيم بهاري و باران فرصت شكوفايي را در اختيار طبيعت قرار مي‌دهد. حقيقت طبيعت زيبايي، طراوت و ثمربخشي است و بهار اين امكان را در اختيار طبيعت قرار مي‌دهد. انسان هم زمستان و بهار دارد. حقيقت انسان، شكوفايي استعدادهاي الهي، طراوت و زيبايي است. علم، حلم، حكمت، رأفت، عشق، قدرت، جمال و كمال جلوه‌هاي انسان شكوفا شده هستند.

بهار انسان و شكوفايي او در قرب الهي و مسير كمالي او نهفته است و حركت كمالي فقط و فقط از طريق حبل‌الله، حلقه واسط بين زمين و آسمان امكان‌پذير است. انسان زمستاني به ظاهر انسان است ولي منجمد و بي‌ثمر است. جامعه بشري هم زمستان و بهار دارد.

بشريت تا امروز در زمستان به سر برده است. هنوز حقيقت انسان شكوفا نشده است. بهار شكوفايي انسان استقرار يگانه‌پرستي و عدالت در جهان است كه بدست موعود الهي امام عصر عليه‌السلام برپا خواهد شد. امام، روح حاكم بر هستي است و شكوفايي و زندگي حقيقي در پيوند با او و همراهي با اوست او بهار انسانيت است. اگر اميد به بهار واقعي در سايه حاكميت نهايي عدالت به دست صالحان و مصلح كل نبود اين دنيا ارزش زيستن نداشت.

يك سال از عمر ما گذشت، به طور معمول و طبيعي همه بايد محزون و ناراحت باشند. اما مي‌بينيم همه سرخوش و خوشحال و سرمست هستند، چرا؟ به نظرم علت آن است كه همه ما در اعماق وجودمان و در فطرت خودمان باور داريم كه بهار حقيقي انسان در راه است و با گذشت يكسال، يكسال ما به آن بهار واقعي نزديك‌تر شده‌ايم. زمستان بشريت رو به پايان است و عطر و نسيم بهاري در هوا پيچيده است. عصر، عصر ظهور است و رمز و راز ماندگاري و نشاط و آگاهي روزافزون ملت ايران، ايمان به اين حقيقت و اميد فراوان به تحقق حاكميت امام در جهان است.

نوروز و آمدن بهار را به همه ملت ايران و همه ايرانيان سرفراز و سرزنده در هر كجاي عالم كه هستند و بخصوص خانواده معظم شهيدان، جانبازان، آزادگان و ايثارگران صميمانه تبريك عرض مي‌كنم.

نوروز در حال جهاني شدن است. يك تبريك ويژه دارم به ملت‌هاي تاجيكستان، افغانستان، تركمنستان، آذربايجان، تركيه، گرجستان، ازبكستان، قرقيزستان، هندوستان، پاكستان، عراق، حاشيه خليج فارس، بخش‌هايي از روسيه و چين و همه كساني كه نوروز را جشن مي‌گيرند.

سال 88، سالي سرشار از عزت و سرافرازي و پيروزي‌هاي بزرگ، براي يك ملت بزرگ بود. يك انتخابات عظيم با حضور بي‌نظير و حماسي ملت آگاه كه همه مناسبات يكسويه عالم را به چالش كشيد و شكوه و عظمت و درستي راه ملت را در جهان تثبيت كرد، در سال 88 به وقوع پيوست. رأي قاطع و بسيار روشن و بالاي ملت به رييس‌جمهور منتخب و خادم، مسير روشن فردا را ترسيم كرد و آغاز جهاني شدن انقلاب را به نمايش گذاشت. در اين انتخابات، شيوه نوين انساني و حقيقي مردمسالاري و حكمراني صالح در برابر ديد مردمان عالم قرار گرفت. در سال 88 شكوه حضور مكرر ملت ايران در صحنه‌هاي گوناگون و در آخر، در 22 بهمن در واقع بشارت محو انديشه استكباري و خودخواهي و انتشار انديشه انساني بود. البته دشمنان تلاش كردند با پاشيدن گرد و غبار مانع از درخشش ملت ايران و فرهنگ و آرمان الهي ملت ايران بشوند ولي آنها در واقع به چهره و چشمان خودشان خاك پاشيدند و عظمت ملت ايران، چشمان جهانيان را خيره كرد. دشمنان از نشاط و بالندگي و اميد مردم ما عصباني بودند و هستند اما بايد بدانند كه ملت ما امروز بسيار پرنشاط‌تر، با محبت‌تر، مصمم‌تر و مقتدرتر از سال قبل و از هميشه در راه اهداف بلند خود حركت خواهد كرد. امروز به لطف خدا سطح سياسي و ايماني ملت ايران از افق نگاه و انديشه دشمنان بسيار بالاتر و بالاتر است.

به فضل الهي امروز تراز ملت ايران جهاني شده است و سال 88 با دستاوردهاي بزرگ علمي، فرهنگي، ورزشي، هنري، صنعتي و عمراني همراه بود. هزاران پروژه بزرگ و كوچك به بهره‌برداري رسيد. دولت در يك عرصه بسيار گسترده و متنوع از عمران روستايي تا عرصه‌هاي پيچيده علم و فناوري تا مناسبات سياسي و بين‌المللي، حضوري مقتدر و مؤثر داشت. دستاوردهاي بزرگ هسته‌اي، ليزري، هوا و فضا، بهداشت و درمان و پزشكي و دارويي، صنعت و كشاورزي، سدها، راه‌ها، راه‌آهن، كارخانجات متعدد بزرگ و كوچك، موفقيت در عرصه‌هاي تجارت و سرمايه‌گذاري از دستاوردهاي ملت ايران بود. در حالي كه مناطق مهمي از دنيا با ركود و رشد منفي اقتصادي مواجه بودند، ملت ايران با رشد بالاي اقتصادي و عمراني، صنعتي و كشاورزي همراه شد. تورم مهار شد و قيمت مسكن كاهش پيدا كرد و وحدت و همبستگي ملي در سطح مطلوب و كم‌نظيري قرار گرفت. به لطف الهي امسال، سال عزت بيشتر و پيشرفت گسترده‌تر ملت ايران خواهد بود. دولت مصمم است با استفاده از همه ظرفيت كشور، راه تعالي را با سرعت بالاتر ادامه دهد. به فضل الهي سال جاري، سال اخبار زيباتر و شادي‌آفرين‌تر خواهد بود. اجراي عدالت و استيفاي حقوق ملت ايران از خودخواهان و گردن‌كشان با قاطعيت ادامه خواهد يافت. دولت مصمم است با حضور حكيمانه و مقتدرانه در مديريت جهاني، جايگاه شايسته و بي‌بديل ملت ايران را استيفاء نمايد. دولت همچنان به دنبال آرمان‌هاي بلند الهي و انساني و تحقق صلح، امنيت و رفاه پايدار براي همگان بر پايه يگانه‌پرستي، عدالت، پاكي و مهرباني خواهد بود. ملت ايران با قدرت از امنيت ملي خود صيانت خواهد كرد و هر دست ناپاكي كه در گوشه و كنار بدنبال آسيب‌رساني به مردم عزيز باشد از هر آستيني كه بيرون بيايد با تدبير، سرعت و قاطعيت قطع خواهد شد. مستكبران رو به پايان هستند و اگر به عدالت برنگردند و با مسير بازگشت به راه انبياء همراه نشوند در فرداي روشن جايي نخواهند داشت.

سال جاري به فضل الهي سال شكوفايي فرهنگي ملت ايران و تلاش همگاني براي بازيابي و تقويت اخلاق، فرهنگ، سنت‌ها و ارزش‌هاي متعالي ملت ايران و انتشار جهاني آن خواهد بود. سال جاري فضاي سرزمين مقدس ايران سرشار از اميد، نشاط، شادماني، مهرورزي و همبستگي، وحدت و اقتدار ملت ايران خواهد بود و به لطف خدا گام‌هاي بلندتري به سوي اهداف برداشته خواهد شد. همه ملت بخصوص جوانان پس از كسب انرژي لازم در اين روزها آماده كار گسترده‌تر و والاتر باشند.

دولت برآمده از اراده ملت با حمايت مردم و با اقتدار، موانع پيشرفت و بداخلاقي‌ها و مانع‌تراشي‌ها را منزوي خواهد كرد و در اقتصاد، فرهنگ، عمران، برنامه‌هاي اصلاحي و انقلابي را به نفع عموم مردم، خاصه محرومين دنبال مي‌كند و دستاوردهاي بزرگي را به مردم عزيز هديه خواهد كرد. در عرصه‌هاي علمي، فناوري، فرهنگي و ورزشي قله‌هاي بالاتري فتح خواهد شد. امسال به لطف خدا سال درخشش بيشتر نام ايران به عنوان پرچمدار توحيد، عدالت، و پيشرفت حقيقي خواهد بود و ملت ايران هر حادثه‌اي را به فرصت پيشرفت و بالندگي تبديل خواهد كرد. همه آماده باشند كه فردا از آن ماست.

من به عنوان خادم كوچك از همه ملت بزرگ و همه كساني كه بخصوص در لحظه تحويل سال مشغول خدمت به ملت هستند، صميمانه تشكر مي‌كنم. براي كساني كه سال گذشته در بين ما بودند و امروز نيستند و براي همه رفتگان ملت ايران از خداوند بزرگ علو درجات و رحمت و غفران الهي مسألت دارم. از خداوند بزرگ براي همه لطفش، از امام عصر عليه‌السلام براي همه هدايت‌هايش، از ملت بزرگ و رهبري عزيز و گرانقدر بخاطر هوشمندي و ايستادگي‌شان و از همه خادمان ملت به خاطر خدماتشان سپاسگزارم و براي همگان سلامتي و موفقيت و عزت بيشتر و تعجيل در فرج مولايمان را آرزو مي‌كنم. يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الي احسن الحال. والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۱
1
1
درود بر احمدي نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۷
1
2
درود بر میرحسین موسوی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۷
1
0
بي نظري بهترين نظر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۰
1
0
درود بر موسوی
ناشناس
|
Albania
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۱
0
2
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قاعدنا الخامنه ای
یا علی.

درود بر احمدي نژاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین