کد خبر: ۹۶۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۸
نتایج انتخابات پارلمانی عراق

ایاد علاوی از نوری المالکی جلوتر است

95 درصد آرای انتخابات شمارش شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با اعلام شمارش 95 درصد آرای انتخابات پارلمانی اخیر عراق، شب گذشته ایاد علاوی رقیب نوری المالکی به دیدار رئیس جمهوری این کشور رفت و با وی درباره مسائل سیاسی و انتخاباتی رایزنی کرد. 

به گزارش رسانه های عراق، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق از شمارش 95 درصد آرای دومین انتخابات پارلمانی پس از سرنگونی رژیم بعثی صدام خبر داد.

یک منبع در کمیسیون عالی انتخابات عراق گفت کارمندان این کمیسیون موفق به شمارش 95 درصد آرا انتخابات اخیر شده اند.

این منبع اعلام کرد کمیسیون همچنان به شمارش آرا پس از بررسی شکایت‌ها و اعتراضات گروه‌ها و ائتلاف‌های شرکت کننده در انتخابات ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد نتایج نهایی انتخابات پس از رسیدگی به شکایت‌های واصله اعلام خواهد شد.

در این زمینه مسئولان کمیسیون عالی انتخابات عراق، جمعه را زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات عراق اعلام کردند.

این در حالی است که شبکه العربیه که به شدت از ایاد علاوی رئیس فراکسیون العراقیه و گروه‌های دارای گرایش بعثی حمایت می کند از رایزنی‌های شبانه میان علاوی و طالبانی خبر داده است.

با نزدیک شدن به زمان پایان شمارش کامل آرا، رایزنی‌های شبانه برای تشکیل ائتلاف‌ها برای فراهم کردن زمینه تشکیل دولت جدید همچنان ادامه دارد.

با وجود درخواست نوری المالکی نخست‌وزیر عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون از کمیسیون عالی انتخابات برای بازشماری آرا به صورت دستی در پی اطلاعاتی مبنی بر دست‌کاری آرا به نفع فراکسیون العراقیه، علاوی رئیس این گروه از مالکی خواست نتایج انتخابات و چرخش مسالمت آمیز قدرت را بپذیرد.

فهرست العراقیه، بازشماری آرا را دخالت در کار کمیسیون عالی انتخابات قلمداد کرده است.

این در حالی است که در پی اعلام دست‌کاری در نتایج انتخابات به نفع فراکسیون ایاد علاوی، تظاهراتی در برخی مناطق عراق برگزار شد و طی آن شرکت کنندگان بر مخالفت قاطع خود با بازگشت بعثی‌ها به روند سیاسی و قدرت در پوشش ائتلاف‌های انتخاباتی تاکید کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین