کد خبر: ۹۶۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۳
نتایج اولیه انتخابات منطقه‌ای فرانسه

حزب سارکوزی شکست خورد

حزب سوسیالیست و متحدانش 52 درصد آرا را به‌دست آورده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: نتایج اولیه نشان می‌دهد که حزب سوسیالیست و متحدانش 52 درصد آرا را به‌دست آورده‌اند این در حالی است که حزب راست میانه 35 درصد و حزب تندروی راست‌گرای جبهه ملی نیز 10درصد آرا را کسب کرده است.

حزب حاکم فرانسه در منطقه السیس و جزیره فرانسوی ریونیون در اقیانوس هند اکثریت آرا را کسب کرد با این حال به نظر می‌رسد 24 منطقه باقیمانده فرانسه مصمم به تحمیل یکی از سخت‌ترین شکست‌های حزب راست میانه طی چند دهه اخیر بودند.
 
حزب حاکم به رغم این شکست اعلام کرده است طرح‌های اصلاحاتی خود را پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2012 به شدت پی‌گیری خواهد کرد. 

فرانسوا فیون نخست‌وزیر فرانسه در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد نتایج اولیه انتخابات از پیروزی چپ‌گرایان حکایت دارد.

وی نتیجه انتخابات را مایه ناامیدی توصیف کرد و افزود درباره پیامدهای این نتایج روز دوشنبه با سارکوزی گفتگو خواهد کرد. انتظار می‌رود که دو طرف در این نشست درباره ترمیم محدود کابینه توافق کنند.

نرخ بیکاری بیش از 10 درصدی و رشد اقتصادی ضعیف این کشور اثر خود را بر دولت فرانسه اعمال کرد و موج رسوایی‌های اخیر سارکوزی درباره خویشاوندسالاری در دولت و نیز جنجال‌ها درباره هویت ملی در فرانسه اخیرا که موجب کاهش محبوبیت سارکوزی شده است اثر خود را در این انتخابات نشان داد.

این شکست سنگین در فاصله دو سال به انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه می‌تواند جلب حمایت برای اصلاحات آتی توسط دولت سارکوزی را به طور فزاینده ای دشوار کند. 

سارکوزی پیش از این انتخابات اعلام کرده بود قصد دارد تغییرات فراوانی در نظام پرداخت‌های این کشور ایجاد کند که از جمله آن افزایش سن بازنشستگی بود. وی همچنین باید کسری بودجه این کشور را که پیش‌بینی شده است در سال 2012 به هشت و دو دوم درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد، مهار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین