کد خبر: ۹۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۱
خانواده ندا آقا سلطان تأکید کردند

کاسپین ماکان نماینده هیچ کس نیست

آقای ماکان نماينده ندا، خانواده آقا سلطان يا مردم ايران نيست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفر کاسپین ماکان کسی که خود را نامزد ندا آقاسلطان معرفی می‌کند به اسرائیل واکنش‌های مخالفی را از همه‌سو برانگیخته است. فعالان جنبش سبز در فضای اینترنت از این اقدام وی اعلام برائت می‌کنند و وی را متهم به سوءاستفاده از نام ندا آقا سلطان می‌کنند، ندا دختری بود که در تظاهرات پس از انتخابات مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فیلم جان‌ باختن وی به سرعت در اینترنت منتشر شد و جهانیان را متأثر کرد.

واکنش محافل اصول‌گرا تا کنون به کشته شدن وی جالب توجه بوده است. از یک سو بنیاد شهید اعلام کرد در صورتی که جزئیات ترور وی مشخص شود، او را می‌توانند شهید به حساب بیاورند. این اظهارات مورد اعتراض خانواده‌ی وی قرار گرفت. پس از چندی محافل اصول‌گرا مدعی شدند که استاد وی مسئول قتل وی است و نمایش‌نامه‌‌ای را در مقابل سفارت انگلیس اجرا کردند که قاتل آن را استاد وی معرفی می‌کرد.

در حالی که برخی رسانه‌های حامی دولت و اصول‌گرایان سفر کاسپین به اسرائیل را بهانه‌ای برای سرزنش سبزها دیده‌اند، خانواده ندا آقا سلطان از سفر کاسپین ماکان، نامزد ندا آقا سلطان به اسرائیل به شدت انتقاد و تأکيد کردند که آقای ماکان نماينده ندا، خانواده آقا سلطان يا مردم ايران نيست.

هاجر رستمی مطلق، مادر ندا گفت که نامزد ندا بودن این حق را برای کاسپین ماکان ایجاد نمی‌کند که به اسرائیل سفر و با شیمون پرز دیدار کند و با سوءاستفاده از نام ندا، خود را نماینده مردم ایران بخواند.

در روزهای اخیر خبرهایی همراه با تصاویر دیدار کاسپین ماکان با شیمون پرز، رئيس جمهوری اسرائیل منتشر شد. بر اساس این گزارش‌ها، نامزد ندا آقا سلطان به دعوت تلویزیون کانال دو اسرائیل به این کشور سفر کرده است.

مادر ندا آقا سلطان با تأیید آشنایی و نامزدی دخترش با کاسپین ماکان گفت: "ندا و کاسپین 20 فروردین ماه آشنا شدند و این آشنایی بعد از دوماه به مرحله نامزدی رسیده بود. يعنی بحث خواستگاری مطرح شده بود و قرار بود رسماً با هم ازدواج کنند که تظاهرات شروع و ندا شهید شد و اگر این اتفاق نیفتاده بود ندا و کاسپین با هم ازدواج می‌کردند، اما حتی این نزدیکی و نامزدی نیز، چنین حقی را به کاسپین نمی‌دهد که از نام ندا سوءاستفاده کند."

خانم رستمی مطلق با ابراز تأسف از سفر کاسپین ماکان به اسرائیل گفت: "نباید چنین کاری می‌کرد من با خود کاسپین تلفنی صحبت کردم و به خود او هم گفتم که "با این کار خودت را خراب کردی، ندا را خراب نکن و از نام ندا سوء استفاده نکن و بگذار روحش در آرامش باشد."

به گفته خانم رستمی مطلق، کاسپین ماکان در این تماس تلفنی به مادر ندا گفته است که هدف او از سفر به اسرائیل و دیدار با شیمون پرز انسان‌دوستانه و برای صلح بوده است.

خانم رستمی مطلق گفت: "من به کاسپین گفتم که اگر ندا شهید نمی شد او را نه به اسرائیل و نه هیچ جای دیگری دعوت نمی‌کردند و بهتر است بیش از این وجهه خود را خراب نکند. او از دید خودش کار درستی انجام داده است، اما من به او گفتم که اسرائیل جایگاهی بین مردم ایران ندارد و تو با این کار خودت را منفور و وجهه ات را خراب کردی."

وی افزود: "نه فقط سفر به اسرائیل، بلکه کاسپین ماکان هر کاری که انجام می دهد و هر جایی که می‌رود تصمیم شخصی خود اوست و هیچ کسی او را به عنوان نماینده انتخاب نکرده است. او نه نماینده ندا، نه نماینده خانواده آقا سلطان و نه نماینده مردم ایران است و کارهای او را به حساب ندا يا خانواده ندا و مردم ایران نگذارید."

مادر ندا آقا سلطان در پایان از همگان درخواست کرد: " اجازه دهید روح دخترم کمی آرام بگیرد و حداقل روحش در آرامش باشد. دختر من آدمی سیاسی نبود و هیچ نکته سیاسی در زندگی او و زندگی خانواده ما وجود نداشت. او مثل سایر بچه‌هایی که کشته شدند، کشته شد و هیچ فرقی با بچه های دیگرمان که شهید شده‌اند ندارد. روح او را آرام بگذارید."

هدی آقا سلطان، خواهر ندا نیز تأکید کرد که کارها و سخنان کاسپین ماکان باید به حساب شخصی خود او گذاشته شود و کارهای او هیچ ارتباطی به ندا و خانواده آقا سلطان ندارد.

او با رد برخی شایعات در باره رابطه ندا و کاسپین گفت:"برخی سایت‌ها به نقل از من ادعا کرده‌اند که رابطه ندا و کاسپین تمام شده بود و .... در حالی این قضیه صحت ندارد."

هدی آقا سلطان در پاسخ به این سوال که گفته می شود خود شما در ایمیلی چنین قضیه ای را عنوان کرده‌اید، توضیح داد: "من در آن ایمیل که برای یک کارگردان فرستاده بودم، نوشته بودم که کاسپین نامزد رسمی ندا نبود؛ دو ماه با هم دوست بودند و این دوستی تا خواستگاری پیش رفته بود و قرار بود با هم ازدواج کنند که ندا شهید شد. من می‌توانم متن ایمیلم را برای شما بفرستم تا ببینید که ادعای این سایت‌ها صحت ندارد، اما قضیه اصلی این نیست. بلکه قضیه الآن این است که کاسپین حق ندارد به خاطر بهره برداری شخصی خود يا هر دلیل دیگری، از نام ندا سوء استفاده کند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین