کد خبر: ۹۶۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱
در تظاهرات به نتایج انتخابات مطرح شد

درخواست مردم عراق از مرجعیت دینی برای مقابله با دستکاری آرا

امروز نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: به گزارش پایگاه خبری نهرین، شهرهای مختلف عراق شاهد تظاهرات گسترده‌ای در مخالفت با بازگشت بعثی‌ها بوده و مردم از مرجعیت عالی دینی خواسته‌اند برای جلوگیری از تضییع حقوق اکثریت و تبدیل نتایج دستکاری شده به یک واقعیت سیاسی دخالت کند.

در حالی که فشارهای مردمی بر کمیسیون عالی انتخابات برای بازشماری دستی آرا با برگزاری تظاهرات گسترده در استانهای جنوب و مرکزی عراق در محکومیت بازگشت بعثی‌ها به قدرت
و نفوذ به روند انتخابات از طریق تقلب در انتخابات افزایش یافته است، درخواست‌ها در این تظاهرات از مرجعیت عالی دینی برای دخالت به منظور حمایت از حقوق مردم در روند انتخابات و درخواست از کمیسیون عالی انتخابات برای بازشماری آرا به‌صورت دستی در حال افزایش است. 

روسای عشایر و سیاستمداران و طلاب در شهر کربلا در تظاهرات گسترده شعارهایی بر ضد حزب منحله بعث و بازگشت بعثی‌ها به روند سیاسی سر داده و خواستار بازشماری آرا به صورت دستی شدند.

در کربلا نیز، مردم از مرجعیت عالی دینی خواستند برای جلوگیری از حکومت ایاد علاوی بر ملت عراق، از درخواست‌ها برای بازشماری آرا حمایت کند.

این در حالی است که شاهدان از استقرار گسترده نظامیان آمریکایی در اطراف ساختمان کمیسیون عالی انتخابات عراق خبر داده‌اند و حتی بالگردهای ارتش آمریکا هم اوضاع را تحت کنترل دارند.

در شهر دیوانیه نیز تظاهرات گسترده ای در محکومیت دستکاری در آرای انتخابات و مخالفت با بازگشت بعثی‌ها برگزار شد و مردم خواستار بازشماری آرا به صورت دستی شدند.

شهر الکوت نیز شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از درخواست نخست‌وزیر و گروه‌های سیاسی برای بازشماری آرا به صورت دستی بود.

این در حالی است که فرج الحیدری رئیس کمیسیون عالی انتخابات با رد درخواست‌ها برای بازشماری آرا به صورت دستی، گفته است کمیسیون آخرین بررسی‌های خود را برای اعلام نتایج نهایی انتخابات در روز جمعه انجام داده است.

به گفته وی، اختلاف کرسی‌های فهرست پیروز و فهرست دوم فقط یک یا دو کرسی است.

قرار است امروز نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین