پایگاه خبری آفتاب
۰۲ /تير /۱۴۰۵
Tuesday 23 June 2026
News ID:۹۶۵۹۱۳
۰۹:۳۷
۱۴۰۳/۱۱/۰۶

سکته مغزی، اولین علت ناتوانی در ایران

سکته مغزی، اولین علت ناتوانی در ایران
وزارت بهداشت، سکته مغزی را اولین علت ناتوانی در کشور خواند و تاکید کرد که در صورت بروز علایم آن، هر یک دقیقه تاخیر در مراجعه به مرکز درمانی، میلیون‌ها سلول عصبی را از بین می‌برد.
۰۹:۳۷
۱۴۰۳/۱۱/۰۶
به گزارش آفتاب نیوز،

در حساب کاربری وزارت بهداشت در شبکه X، درباره سکته مغزی آمده است: «سکته مغزی دومین علت مرگ و اولین علت ناتوانی در کشور است.

علائم سکته مغزی شامل اختلال تعادل، انحراف چشم، کج شدن صورت، ضعف یک طرفه بدن و اختلال تکلم است، در صورت مشاهده این علائم سریعا با ۱۱۵ تماس بگیرید.

هر یک دقیقه تاخیر، میلیون‌ها سلول عصبی را از بین می‌برد.»

Error Report
ارسال پیام
captcha