کد خبر: ۹۶۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۶
بر اساس یک تحقیق جدید

بیش از 4 میلیون کودک آمریکایی گرفتار مشکل چاقی هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تارنمای دویچه‌وله (صدای آلمان) نوشت: براساس تحقیقی جدید این 4 میلیون کودک بیش از 7 درصد پسران و 5 درصد دختران در آمریکا را شامل می‌شوند.

بر اساس تحقیق مذکور که توسط موسسه تحقیقاتی "پاسادنا" واقع در ایالت کالیفرنیا صورت گرفته و در مجله پزشکی "ژورنال طب کودکان" منشر شده است، پسران و دختران مذکور در سنین 2 تا 19 سال قرار دارند.

صدای آلمان ادامه داد: با توجه به کل جمعیت آمریکا، این تعداد حدود 2 و نیم میلیون پسر و نزدیک به 2 میلیون دختر آمریکایی است.

در این تحقیق، پژوهشگران وضعیت حدود 711 هزار کودک و نوجوان با ملیت‌‌های مختلف را در آمریکا بررسی کرده‌اند و موارد مورد سنجش قد، وزن و جرم بدن آنها بوده است.

شاخص جرم بدن آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد و اندازه‌گیری میزان چاقی او است. اگر رقم این شاخص بالای 30 باشد، این فرد چاق محسوب می‌‌شود.

بنابر تقسیم‌‌‌بندی سازمان بهداشت آمریکا اگر این رقم از 35 تجاوز کند، نشان‌‌دهنده چاقی ‌مفرط فرد است.

در آلمان نیز وضعیت بهتر از آمریکا نیست؛ بنابر پژوهش موسسه "کیگس" در سال 2007، بیش از 6 درصد کودکان و نوجوانان بین سنین 3 تا 17 سالگی آلمانی چاق هستند، اما این پژوهش آمار دقیقی در مورد چاقی مفرط در آلمان اعلام نکرده است.

دویچه‌وله افزود: به‌طور کلی افراد بسیار چاق بیشتر از دیگران در معرض بیماری‌های قلبی، کبدی و دیابتی قرار دارند.

"کورینا کوبرنیک" یکی از پژوهشگران آمریکایی در این زمینه می‌گوید اگر این کودکان عادات غذایی و شرایط زندگی خود را تغییر ندهند، میانگین طول عمر آنها به 10 تا 20 سال کاهش می‌‌یابد. به گفته او سلامت این افراد به طور زود هنگام از سوی بیماری‌ های مختلف تحت خطر قرار می‌‌گیرد.

ناراحتی‌‌های جسمی در افراد چاق گاهی در سنین 20 تا 30 سالگی پدیدار می‌‌شوند، در صورتی که این گونه ناراحتی‌ها در افرادی که دارای وزن متعادل هستند، در سنین 40 تا 60 سالگی بروز می‌‌کند. به‌همین‌ خاطر پزشکان پیش‌‌بینی می‌‌کنند که کشورهای پیشرفته در آینده‌ای نه‌چندان دور با مشکلات سلامتی جدی روبه‌رو خواهند شد، از این‌رو پژوهشگران به‌تازگی خواستار تعیین مالیات بیشتر بر مواد غذایی ناسالم شده‌اند.

دویچه‌وله در پایان خاطرنشان ساخت: در این میان دانمارک در نوامبر 2009 برنامه‌‌های مشخصی برای تعیین مالیات بر غذاهای چرب تدارک دیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین