«خطر پرواز» نخستین فیلمی است که گیبسون از زمان ساخت فیلم «ستیغ هکسا» در سال ۲۰۱۶ کارگردانی کرده است. این فیلم اکشن ـ هیجانی تنها چند روز پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، مل گیسبون را در کنار جان ویت و سیلوستر استالونه بهعنوان سفیر جدید هالیوود معرفی کرد، اکران شد.
در این فیلم، مارک والبرگ نقش یک خلبان را بازی میکند که مأمور امنیت پرواز (با بازی میشل داکری) و یک شاهد مرتبط با مافیا (با بازی تاپر گریس) را برای حضور در دادگاه جابهجا میکند. اما در میان حیاتوحش آلاسکا، تنشها بالا میگیرد و بیاعتمادی میان مسافران افزایش مییابد؛ چراکه به نظر میرسد همه افراد حاضر در هواپیما آنطور که نشان میدهند، نیستند.
منتقدان چندان روی خوشی به این فیلم کمهزینه نشان ندادهاند. تماشاگران نیز با نمرهی متوسط «C» واکنش مشابهی داشتند. فرانک شک، منتقد «هالیوود ریپورتر»، در نقد خود مینویسد: «فیلم با وجود برخی لحظات هیجانانگیز، به دلیل دیالوگهای خام، بازیهای نامتوازن و جلوههای ویژه نهچندان سطح بالا، در نهایت نسخهای ضعیف از یک تریلر هوایی است.»
در همین حال، انیمیشن «موفاسا: شیرشاه» محصول دیزنی، پس از شش هفته همچنان عملکرد قدرتمندی دارد و با فروش ۸.۷ میلیون دلاری از ۳،۴۲۰ سالن، در رتبهی دوم قرار گرفت. فروش داخلی این فیلم تا یکشنبه گذشته به ۲۲۱.۱ میلیون دلار رسید و از فروش «وُنکا» با ۲۱۸ میلیون دلار پیشی گرفت. فروش جهانی آن نیز به ۶۲۷.۷ میلیون دلار رسیده است.
به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم کمدی «یکی از روزهایشان»، محصول سونی که در دومین هفته اکران خود قرار دارد، با ۸ میلیون دلار فروش در ۲،۶۷۵ سینما، رتبهی سوم گیشه هفتگی سینمای آمریکا را کسب کرد. مجموع فروش داخلی این فیلم به ۲۵ میلیون دلار رسیده است.
فیلم «سونیک خارپشت ۳» محصول پارامونت هم پس از شش هفته اکران، با ۵.۵ میلیون دلار فروش از ۳،۰۹۷ سالن در رتبه چهارم قرار گرفت. با وجود عرضه این فیلم در سرویسهای ویدیویی خانگی، میزان افت فروش آن تنها ۳۶ درصد بوده است.
انیمیشن «موآنا ۲» محصول دیزنی نیز در هفته نهم خود با فروش ۴.۳ میلیون دلار از ۲،۵۵۰ سالن، در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت. مجموع فروش داخلی این فیلم به ۱.۰۲۶ میلیارد دلار رسیده است و درآستانه تبدیل شدن به نهمین انیمیشن پرفروش تاریخ است.
در میان دیگر آثار تازهاکرانشده، تریلر «حضور» اثر استیون سودربرگ در ۱،۷۵۰ سالن سینما روی پرده رفت و با ۳.۴۱ میلیون دلار فروش، در رتبه ششم قرار گرفت. این فیلم که توسط استودیوی نئون منتشر شده، موضوع بحثبرانگیزی را مطرح کرده است، اما منابع داخلی نئون اعلام کردهاند که از فروش فیلم رضایت دارند و اشاره کردهاند که بودجه آن از میزان فروش افتتاحیه کمتر بوده است.