کد خبر: ۹۶۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸

سبحانی‌نيا: دولت موظف است مصوبه مجلس را اجرا كند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به بحث‌های اخیر پیرامون 40 یا 20 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: اگر نظر دولت مبنی بر درنظر گرفتن 40 هزار میلیارد تومان با توجه به استدلال‌هایشان در مجلس رای می‌آورد، خوب بود ولی در شرایطی كه مجلس 20 هزار میلیارد تومان را تصویب كرده و به تأیید شورای نگهبان هم رسیده است؛ دیگر مطرح كردن بحث‌های موجود به صلاح نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال نو در این خصوص افزود: اجرای این لایحه مهم تعامل دولت و مجلس را می‌طلبد.

به گفته این عضو هیئت رئیسه مجلس معطل گذاشتن و عدم اجرای آنچه را كه مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید كرده است؛ درست نیست.

* اطمینان اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها با تأمین نظر دولت بیشتر می‌شد

سبحانی‌نیا در ادامه یادآور شد: اگر مجلس، نظر دولت را در خصوص قانون هدفمندكردن یارانه‌ها تأمین می‌كرد، این قانون با اطمینان بیشتری اجرا می‌شد.

نماینده نیشابود در ادامه با تأكید بر اینكه نباید چالش جدیدی برای این موضوع در كشور ایجاد كرد، گفت: نظر كارشناسی دولت و مجلس در خصوص اجرای این قانون مطرح شد و بالاخره مبلغ 20 هزار میلیارد تومان به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید لذا دولت موظف است مصوبه مجلس را اجرا كند.

وی بار دیگر با تأكید بر اینكه باید از بحث‌های حاشیه‌ای خودداری كرد، افزود: در این مرحله و با توجه به تأكیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدیدی به نام "همت و كار مضاعف "، طرح چنین موضوعاتی كه ذهن مردم و مسئولان را مشغول و فضا را برای سوء استفاده‌های برخی افراد ضد انقلاب فراهم می‌كند؛ مناسب نیست.

* اختلاف بر سر درآمد حاصل از اجرای هدفمندكردن یارانه‌ها با مناظره حل نمی‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینكه البته ممكن است بتوان این اختلاف را در تعاملی سازنده و قانونی بین دولت و مجلس حل كرد، گفت: در غیر این صورت وظیفه دولت اجرای مصوبات مجلس است چرا كه آنچه كه قانون شده باید اجرا شود و رهبر انقلاب هم بر این موضوع تأكید داشتند.

سبحانی‌نیا تصریح كرد: حل این موضوع با بحث‌های مصاحبه‌ای و مناظره‌ای صورت نمی‌گیرد و تنها می‌توان با پیدا كردن راهی قانونی برای آن موضوع را حل كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین