کد خبر: ۹۶۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱

بهای خودروی تمام الکتریکی نیسان اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  تریشا جونگ مدیر بازاریابی اتومبیل‌های الکتریکی نیسان در آمریکای شمالی گفت که این شرکت مدل لیف را به عنوان "اولین خودروی الکتریکی بدون آلودگی که با قیمت مناسب به تولید انبوه می رسد" عرضه می‌کند.

این اتومبیل با یک باتری لیتیومی کار می‌کند که به گفته نیسان در هر شارژ 160 کیلومتر راه خواهد رفت. حداکثر سرعت ممکن این خودرو 140 کیلومتر در ساعت است.

نیسان تخمین می زند که هزینه راندن این اتومبیل برای مدت 5 سال 1800 دلار در مقابل 6000 دلار برای خودروهای بنزینی در ابعاد مشابه است.

شارژ کامل باتری این اتومبیل با کمک برق 220 ولتی حدود 8 ساعت زمان می‌برد و شارژ آن با برق 110 ولتی م‌ تواند 2 برابر این طول بکشد. با این حال نیسان دستگاهی را به بهای 2200 دلار عرضه می‌کند که زمان شارژ را کاهش خواهد داد.

شرکت "جنرال موتورز" نیز قصد دارد در ادامه سال جاری مدل "ولت شورولت" را عرضه کند که 64 کیلومتر اول را با موتور الکتریکی راه خواهد رفت و پس از آن موتور احتراقی به کار خواهد افتاد.

نیسان گفت که تاکنون 85 هزار نفر در وب‌سایت این شرکت برای دریافت تازه‌ترین خبرهای مربوط به لیف ثبت‌نام کرده‌اند و این افراد امکان رزرو کردن جا برای خریداری لیف از روز 20 آوریل را خواهند داشت.

نیسان امیدوار است که تا ماه دسامبر 20 هزار نفر برای خریدن یا اجاره کردن آن ثبت‌نام کرده باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین