کد خبر: ۹۶۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰

نظر‌خواهی گروه صدر برای تعيين نخست‌وزير آينده‌ عراق از شهروندان

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب:  گروه صدر که از گروه‌های عضو ائتلاف ملی عراق و مخالف نوری المالکی در انتخابات پارلمانی آن کشور بود اعلام کرد که اين نظرخواهی را در دفاتر گروه، مساجد و از طريق گروه‌های سیّار انجام خواهد داد. 

به گزارش برخی از منابع خبری صلاح العُبيدی، سخنگوی گروه صدر،  در يک نشست خبری با اعلام اين مطلب گفت که بر روی برگه‌های نظرخواهی اسامی 5 نفر يعنی نوری‌المالکی نخست‌وزير کنونی و محمدجعفر صدر از ائتلاف «دولت قانون»، اياد علاوی نخست‌وزير اسبق و رهبر ائتلاف «العراقيه»، عادل عبد المهدی و ابراهيم جعفری نخست وزير سابق، از ائتلاف ملی عراق آمده است.

در همبن زمینه شورای امنیت سازمان ملل از گروه‌ها و رهبران سیاسی عراق خواست به نتایج انتخابات پارلمانی آن کشور که 4هفته‌ی پیش انجام شد، احترام بگذارند. 

شورای امنیت، روز چهارشنبه، پس از بحث و بررسی گزارش انتخابات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناظران ملی و بین‌المللی، صحت کلی انتخابات را تأیید کرده‌اند و از این رو از همه‌ی گروه‌های عراقی دعوت می‌کند تا نتایج انتخابات را محترم شمرده و انتخاب مردم را بپذیرند. 

در انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف «العراقیه»، که متشکل از گروه‌های شیعه و سنی سکولار است موفق شد از ائتلاف «دولت قانون» نوری المالکی، نخست وزیر شیعه‌ی کشور، با اختلاف اندکی پیشی بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین