کد خبر: ۹۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۳
فرمانده اطلاعات نظامي رژيم اسرائيل:

سه سال تا ساخت سلاح هسته‌‏اي در ایران باقی مانده است

آفتاب‌‌نیوز : آهارون زئيفي فركش در نشستي در كميسيون جاسوسي پارلمان اين رژيم موسوم به كنست با متهم‌‏كردن ايران به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌‏اي، ادعا كرد: بر خلاف آنچه يك منبع امنيتي آمريكايي به‌‏تازگي در گفت‌‏وگو با روزنامه واشنگتن‌‏پست گفته بود مبني بر اينكه ايران تا 10 سال ديگر به سلاح هسته‌‏اي دست خواهد يافت، بايد بگويم كه اين‌‏طور نيست بلكه ايران تا سال 2008 به يك قدرت هسته‌‏اي تبديل خواهد شد. 

وي افزود: من از اين مي‌‏ترسم كه اين‌‏گونه اطلاعات غلط به‌‏عمد از سوي آمريكا منتشر شود تا بدين‌‏وسيله اين كشور بتواند با فراغت‌‏خاطر و با پرده‌‏پوشي بر موضوع هسته‌‏اي ايران، به موضوع عراق كه همچنان واشنگتن را به خود مشغول كرده، بپردازد. 

يك منبع آگاه نيز در دفتر آريل شارون، نخست‌‏وزير رژيم اسرائيل، كه در اين جلسه حضور داشته و خواست نامش فاش نشود به نقل از فرمانده اطلاعات نظامي اين رژيم به خبرگزاري فرانسه گفت: اگر جامعه جهاني به وضع ايران واكنش نشان ندهد ايراني‌‏ها بر دشواري‌‏هاي كار غني‌‏سازي هم فائق خواهند آمد و در ادامه خواهند توانست سلاح هسته‌‏اي بسازند. 

تل‌‏آويو پس از رد پيشنهادهاي اروپا از سوي ايران كه با هدف كنار گذاشتن برنامه هسته‌‏اي شامل غني‌‏سازي و فراوري اورانيوم خام از سوي تهران، ارائه شده بود از آمريكا خواست موضعي سرسختانه‌‏تر در قبال ايران در پيش بگيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین