کد خبر: ۹۶۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
علی لاریجانی در اولین جلسه علنی سال 89 مجلس شورای اسلامی گفت:

عدالت بی‌قانون امری متناقض، محمل و بیداد است

در مسیر وحدت، برای همه نیروهای انقلاب در یک حد اهمیت قائل شویم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس مجلس گفت: مجلس پذیرای نظرات و استدلال‌های اصلاحی دولت درباره هدفمند کردن یارانه‌هاست. 

وی در ادامه گفت: از همه دستگاه‌هایی که در ایام تعطیلات به طور شبانه‌روزی در خدمت مردم بوده‌اند از جمله نیروی انتظامی‏، بسیج، سپاه، ‌وزارت بهداشت، هلال احمر و پلیس راه و سایر بخش‌های خدماتی کشور و صداوسیما تشکر کرد. 

لاریجانی افزود: از اینکه مردم در مجموع به مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام سفرهای نوروزی توجه بیشتری نمودند و به آرامش روانی جامعه مدد رسانیدند سپاسگذاری می‌کنم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به آزاد‌سازی دیپلمات ایرانی گروگان گرفته شده خاطرنشان کرد: در روزهای آغازین سال 89 عزیزان مادر وزارت اطلاعات توانستند با اقدامات شجاعانه عطارزاده دیپلمات در بند در کشور پاکستان را از دست گروگانگیران نجات دهند که این کار دوستان امنیتی قابل تقدیر است اما انتظار ما این است که دولت پاکستان با جدیت به این گونه مسائل در خاک خود پایان دهد و با افراد شروری که دست به ترور می‌زنند و گاه به صورت گروه‌های گروگانگیر ظهور می‌یابند برخورد کنند. 

لاریجانی با اشاره به سخنان ارزشمند رهبری در مورد تولیدات صنعتی و سفارش به اینکه نکته که از آسانگیری واردات و تولیدات کشاورزی پرهیز شود تاکید کرد: این راهبردی اساسی برای استقلال کشور است و ایشان بهبود کیفیفت محصولات را امر لازمی است که باید از طرق مختلف پیگیری شود و امیدواریم وزارتخانه‌های مختلف در تحقق این امر سعی نمایند و مجلس این توصیه خیرخواهانه را ارج می‌نهد و پیشقدم در ساماندهی این امر خواهد بود. 

رئیس مجلس همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال نو پیرامون اهمیت طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یادآور شد: سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت این طرح که تاثیر در اصلاح الگوی مصرف دارد رافع دغدغه‌ها و خاتمه دهنده بحث‌های مطروحه در کشور بود و امیدواریم تأکید ایشان بر اجرای قانون به همه مسوولان کشور به‌عنوان پایه اصلی حرکت در دهه پیشرفت و عدالت قرار گیرد. 

رئیس مجلس افزود: در سال گذشته بارها ایشان در مسائل مختلف همگان را به رعایت قانون توصیه نمودند و روشن است که توسعه بدون قانون امری پایدار نخواهد بود و عدالت بی‌قانون امری متناقض‏، محمل و بیداد خواهد بود و در همین امر نظرات معظم‌له در همکاری قوا و مددرسانی قوه مقننه به دولت راهگشاست و قطعا مجلس این سفارش را در مسیر اجرای قانون مدنظر قرار داده و همکاری صمیمانه با دولت خواهد داشت و در موقع خود‌پذیرای استدلالی دولت و پیشنهادات آن است. 

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود درارتباط با نام‌گذاری سال 89 تحت عنوان همت و کار مضاعف از سوی رهبر انقلاب تصریح کرد: این فرصتی مغتنم است که همه دستگاه‌ها به وارسی استعداد و ظرفیت‌های خود بپردازد. 

رئیس قوه مقننه گفت: بالا بودن بهره‌وری یکی از اولویت‌های مهم در توسعه کشور است و در سیاست‌های کلی برنامه پنج‌ساله هم مورد توجه قرار گرفته است. 

وی گفت: در ارزیابی برنامه چهارم توسعه مکشوف می‌گردد که کاستی در تحقق هداف برنامه باید با تلاش و کار مضاعف در برنامه پنجم جبران گردد و اگر رشد 8.9 درصدی برای حصول به سند چشم‌انداز در برنامه چهارم محقق نگردید، معنای آن ترمیم رشد و توسعه با کار مضاعف در برنامه پنجم خواهد بود و این امر امکانپذیر است به شرط آنکه با واقع‌بینی مسیر توسعه مورد ارزیابی علمی قرار گیرد و فرهنگ کار و تلاش و آبادانی به هیچ‌وجه تحت شعاع منازعات کم‌خاصیت سیاسی قرار نگیرد و برای وحدت حرکت همه نیروهای انقلاب اهمیت درحد یک قائل شویم. 

نماینده مردم قم تصریح کرد: درون‌مایه این موج فکری رفتار صمیمانه و همدلانه بین قوا خواهد بود. 

وی در ارتباط با حوادث فلسطین خاطرنشان کرد: حوادث چندی‌وجهی در فلسطین نشانگر طرحی رژیم صهیونیستی و پدرخوانده آن آمریکاست و گسترش اماکن ساختگی صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی همراه با بی‌ورنی سران کشورهای عربی و اسلامی رژیم اسرائیل را به قلمرو گستاخی جدیدی وارد نمود. 

لاریجانی افزود: تعجب‌آور است که چگونه برخی کشورهای عربی که این همه دم از اسلامیت می‌زنند نسبت به توهین به اماکن اسلامی باز هم دنبال طرح‌های سازش با عقب نشینی‌ها هستند اما همه گستاخی‌های اخیر معلول همین عقب‌نشینی‌ها بوده است لذا باید از همه ظرفیت‌های برای صیانت از امکان‌های مقدس قدس استفاده کرد.
وی تاکید کرد: هیأت پارلمانی ایرانی در آغاز سال 89 در نشست سالانه بین المجالس از مظلومیت مردم فلسطین دفاع کرد ومقرر شد کمیته بین المجالس اسلامی در ترکیه تشکیل شود. 

رئیس مجلس یادآور شد: به نظر می‌رسد که ایام عیدپسه که بر هموطنان یهودی مبارک باشد زمینه‌های انتفاضه فلسطین را ایجاد کرده است و ایران از نیروهای حماس و سایر فلسطینیان در این مبارزات حمایت می‌کند و مجلس از سازمان ملل یونسکو و همه مجلس‌ها می‌خواهد در دفاع از میراث اسلامی و فلسطین دچار عقب ماندگی نشوند. 

لاریجانی در پایان تأکید کرد هیات رئیسه مجلس در جهت شعار سال در حوزه کار داخلی مجلس تمهیداتی را در نظر دارد، من‌جمله فعال‌تر شدن کمیسیون‌ها وافزایش جلسات آنها و بالا بودن بهره‌وری کار در کمیسیون‌ها که با اصلاح مجدد آیین‌نامه محقق می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین