کد خبر: ۹۷۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۸
در دیدار اعضای فراکسیون خط امام(ره) بیان شد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: در داخل کشور نباید گسست بین حاکمیت و مردم را شاهد باشیم

باید اختلافات به وجود آمده به نحوی ترمیم شود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در ادامه دیدارهای بهارانه نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی، اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس به دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفتند.

به گزارش پایگاه خبری این فراکسیون، محمدرضا تابش در ابتدای این دیدار گفت: هرچند که در حال حاضر مباحث مختلفی چون هدفمندسازی یارانه‌ها و وضعیت اقتصادی در کشور مطرح است اما نباید از یاد ببریم که اینها فرع است و اصل ثبات، امنیت و مصالح نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: در داخل کشور نباید گسست بین حاکمیت و مردم را شاهد باشیم و امیدواریم حاکمیت با دید تیزبین و ژرف‌نگر بتواند این فاصله‌ها را پر کند.

دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس با اشاره به این سخن امام راحل که «مجلس در امور است»، گفت: به نظر من امروز در راس امور بودن مجلس یک نیاز صددرصدی است. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سپس به بیان نظرات خود پیرامون مسائل مختلف پرداخت و گفت: در شرایط امروز باید اختلافات به وجود آمده به نحوی ترمیم شود و این کار با محوریت آقا امکان‌پذیر خواهد بود و همه نیروها باید حول محور رهبری در این راه گام بردارند.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به نیازها و تفاوت‌های نسل جوان اظهار داشت: باید نیازهای فرهنگی و اجتماعی نسل جوان را با برنامه‌ریزی صحیح برطرف کرد و از سوی دیگر باید کاری کرد که نسل جوان ارزش کارهای گذشته را بداند و به گونه‌ای حرف زده نشود که دستاوردهای گذشته به نحو منفی جلوه داده شود.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان امام راحل مبنی‌بر در راس امور بودن مجلس به بیان خاطراتی از نحوه شکل‌گیری و عملکرد مجلس دور اول پرداخت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این فرمایش حضرت امام که مجلس در راس امور است نه یک حرف سیاسی و تاکتیکی که حرفی مبنایی بود چرا که مجلس مظهر انتخاب مردم و اساس حاکمیت مردم است و ایشان تاکید داشتند که دموکراسی از طریق مجلس ادامه پیدا کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: نظر امام (ره) این بود كه اساس كار، مجلس باشد و حفظ انقلاب با بها دادن به مجلس میسر است و بر اساس همین نظر امام و رهبری و قانون اساسی، مجلس نهاد نیرومندی است و توانسته بسیاری از قوانین مهم كشور را به سرانجام برساند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اشاره به مغفول قرار گرفتن هدفمندشدن یارانه‌ها در اجرای برنامه چهارم، هدفمندشدن یارانه‌ها را کاری بزرگ و به شرط درست اجرا شدن مفید برای کشور خواند و گفت: جراحی یارانه‌ای عوارضی هم خواهد داشت و البته هرچقدر رقم بزرگتر باشد عوارض و شوک هم بیشتر خواهد بود و اجرای این قانون نیاز به همدلی و مدیریت دقیق و صحیح دارد و به‌گونه‌ای اجرا نشود که موجب نارضایتی مردم بشود.

وی با بیان اینکه حفظ نظام جمهوری اسلامی، اهمیت به‌سزائی دارد و در سال جدید نیاز به اعتمادسازی در فضای سیاسی كشور داریم، تصریح کرد: از فاصله گرفتن دل‌های دلسوزان نظام نگرانم و اگر با یكدیگر متحد گردیم با توجه به شرایط كشورهای اطراف می‌توانیم محور ثبات در منطقه باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین