کد خبر: ۹۷۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸

قالیباف: مونوريل تهران مصوبه قانونی نداشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح پروژه پل زیر‌گذر الغدیر و پل‌های زرند و 17 شهریور در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی‌بر جمع‌آوری پایه‌های منوریل صادقیه در تعطیلات نوروز گفت: رسانه‌ها این طور اعلام کردند که از زمانی که بنده آمدم جلوی پروژه مونوریل را گرفته‌ام و من مانع ساخت آن شده‌ام.
 
وی ادامه داد: ولی دوستان بدانند که قرار بود از ابتدا این پروژه 18 ماهه به اتمام برسد و زمانی که من در سال 84 وارد شهرداری تهران شدم یک‌سال بود که این پروژه به طور کامل متوقف شده بود. 

شهردار تهران علت توقف این پروژه را نداشتن مصوبه عنوان کرد. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی‌بر اینکه این پروژه مصوبه شورای شهر را نداشته یا مصوبه شورای عالی ترافیک را گفت: شورای شهر وقت این پروژه را تصویب کرده بود ولی فرمانداری آن را تأیید نکرد از این رو این پروژه مصوبه قانونی نداشته است. 

شهردار تهران اضافه کرد: دومین علت توقف این پروژه این بود که کارهای کارشناسی در مورد آن صورت نگرفته بود. 

قالیباف با بیان اینکه هنگامی‌که وارد شهرداری تهران شدم با شورا این موضوع را بررسی کردیم اظهار داشت: بعد از بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که ضرورت ندارد این پروژه انجام شود به همین دلیل در ایام عید پایه‌های مونوریل صادقیه برداشته شد. 

وی در بخش دیگر سخنانش با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی‌است گفت: در حال حاضر توسعه حمل و نقل عمومی‌در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین