کد خبر: ۹۷۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۶

انتقاد محمدرضا لطفی از مسئولان موسیقی و شهرام ناظری از سیما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  محمد رضا لطفی استاد صاحب سبک موسیقی ایرانی و مبتکر موسیقی های انقلابی «چاوش» در ابتدای انقلاب، به تازگی در گفتگویی، به شدت از مسئولان موسیقی انتقاد کرده و گفته است که مسئولان موسیقی هیچ سراغی از هنرمندان مطرح نمی گیرند.

به گزارش سایت موسیقی ما؛ لطفی در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که ما هنرمندان بسیاری داریم که به دلیل مشکلات بسیاری که برایشان به وجود آمده گوشه گیر شده اند.

لطفی که با ضمیمه نوروزی همشهری مصاحبه کرده در ادامه با اشاره به هنرمندانی چون ناظری و علیزاده و ... می گوید: شما آمار بگیرید و ببینید تولیدات این عزیزان دراین سالها چقدر بوده است؟ قطعا پاسخ این سؤال منفی است. اصلا دراین سالها اجراهای زیادی نداشته اند.

مسئولان وزارت ارشاد، تلویزیون و یا حوزه هنری تا به حال شده یک بار سراغ این هنرمندان بروند و بگویند چرا شما کنسرت اجرا نمی کنید؛ چرا آلبوم منتشر نمی کنید و یا آنها را تشویق کنند؟ یک بار آمار بگیرند متوجه می شوند. حالا که مد شده راجع به همه چیز آمار می دهند چه طور است که در مورد مسائل فرهنگی این آمار اهمیتی ندارد؟ 

موسسه آوای شیدا به تازگی 3 کار از محمد رضا لطفی را به بازار موسیقی ارائه داده است؛ فیلم کنسرت «بال در بال» که در سال 1998 در شهر کلن آلمان و با حضور محمدرضا لطفی (آواز) و هوشنگ ابتهاج (دکلمه اشعار) اجرا شد، آلبوم «شور خورشید» به آهنگسازی پیمان خسروی سامانی، آواز علیرضا شاه‌محمدی و با نظارت فنی و هنری محمدرضا لطفی و فیلم کنسرت 78 گروه‌های سه‌گانه شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی که در تابستان 78 در تالار وزارت کشور به روی صحنه رفت. 

انتقاد شهرام ناظری از پخش بدون اجازه آثارش از سیما

شهرام ناظری استاد موسیقی ایران نیز از اقدام صداو سیما در پخش آثارش بدون اجازه اوبه شدت انتقاد کرده است .ناظری دراین باره به روزنامه بهار گفته : قضیه من با صداو سیما قضیه عجیبی است. اکنون بیش از سی سال است که صداو سیما آثار وصدای مرا به گونه های مختلفی مورد استفاده قرار داده و پخش کرده و جالب اینجاست که در مدت این سی سال که در حقیقت یک عمر محسوب می شود. بدون اجازه من وبدون اطلاع من و بدون در نظر گرفتن حق وحقوق من از نظر کپی رایت عمل کرده است. در دوران جنگ به عنوان فعالترین خواننده آهنگها وسرودهای من سرود جبهه های نبرد بود .

وی که با روز نامه بهار گفت وگو می کرد ادامه داده :  همچنین کلیپهای متعددی بوده که همه با صدای من وبدون اطلاع واجازه من بوده است. پیش از جنگ هم مدام کارهای من پخش شده وپس از جنگ هم به همین صورت صداو سیما راه وروش خودرا به همین صورت با من ادامه داده است .حرفهای من هم به هیچ نتیجه ای نرسیده است .  در همین چند ماه اخیر چندین ویدئو کلیپ مجددا تهیه شده .  من می گویم 30سال ناعادلانه به همین منوال در مورد من عمل کرده اید. در این مورد من واقعا بیش از حد از خود نجابت خرج نشان داده ام .اما انصاف شما کجارفته ؟هر کدام از شما مسئولان اگر سی ماه حقوقتان را دریافت نکنید؛ چه واکنشی نشان می دهید ؟حال ببینید من شهرام ناظری که سی سال یعنی یک عمر تحمل کرده ام؛ همچون کوه ایستاده ام . من می گویم دیگر بس است. بیایید بعد از سی سال به هنرمندان واقعی و اصیل کشور احترام بگذارید و بدون اجازه آنها کاری را پخش نکنید. 

شهرام ناظری که به تازگی آلبوم متفاوت سفر عسرت را منتشر نموده قرار است به مناسبت 9 ارديبهشت روز شوراها و 10 ارديبهشت روز خليج فارس جشنواره خليج فارس در بندر بوشهر برگزار شود و شهرام ناظري در اين دو روز به اجراي كنسرت مي‌پردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین