کد خبر: ۹۷۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
تاج: اختلاف نظر با كفاشيان چندان هم بد نيست!

آوردن مربی خارجی بزرگ بهتر از حفظ قطبی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب ورزشی: مهدی تاج در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اين سوال كه با توجه به استعفا از كميته تيم‌هاي ملي و اختلاف نظري كه بين شما و كفاشيان وجود دارد، از اين پس فعاليت شما در فدراسيون چگونه خواهد بود، تصريح كرد: در اساسنامه فدراسيون فوتبال وظايف رييس و نايب رييس فدراسيون كاملا تفكيك شده است و براي ادامه فعاليت در كارهايم مشكلي وجود ندارد. اختلاف نظر ممكن است بين ما وجود داشته باشد اما اين موضوع، خيلي هم بد نيست.

نايب رييس فدراسيون فوتبال همچنين درباره جدايي غلامحسين پيرواني از سرمربي‌گري تيم ملي اميد گفت: غلامحسين پيرواني را بهترين سرمربي ايراني براي تيم اميد مي‌دانم و معتقدم بايد او را در اين تيم حفظ مي‌كرديم. شايد برخي نظر ديگري داشته باشند اما بنده به شدت طرفدار او و مربيان ديگري چون علي دوستي و حسين شمس هستم. همچنين از نحوه برخورد با پيرواني در جلسات گذشته ناراحت هستم اما اين موضوع دليل كناره‌گيري از رياست كميته تيم‌هاي ملي نيست.


تاج در رابطه با ديدگاهش نسبت به كادر فني تيم ملي، اظهار كرد: بنده معتقدم افشين قطبي، سرمربي تيم ملي زحمت زيادي براي اين تيم كشيده است و در دوره‌اي كه او را براي اين سمت انتخاب كرديم، انتخاب خوبي داشتيم چرا كه با توجه به شرايط، به حضور او براي انجام آن سه مسابقه حساس تعيين كننده نياز داشتيم. قطبي ادبيات مناسبي را در فوتبال ما رواج داد و فردي خوش‌خو و گشاده‌روست. او از اين حيث قابليت‌هاي خوبي دارد اما فوتبال امروز با هيچ پديده‌اي قابل مقايسه نيست و با توجه به شرايط كنوني، به نظر مي‌رسد الان وقت آن است كه فكر جدي درباره تيم ملي داشته باشيم.

وي افزود: بازي‌هاي تيم ملي با سنگاپور و تايلند و مسابقه‌هايي كه در قطر انجام داد، ما را بر آن داشت كه ممكن است با اين تيم و بضاعت كنوني آن توان مقابله با تيم‌هاي قدرتمندي در آسيا چون كره جنوبي، ژاپن و استراليا را نداشته باشيم. ما تا مسابقه‌هاي جام ملت‌هاي آسيا يك سال و تا جام جهاني هم سه سال وقت داريم.

تاج تاكيد كرد: بنده معتقدم يا بايد سرمربي بزرگي را براي تيم ملي بياوريم و يا خاطر افشين قطبي را به طور كامل جمع كنيم تا وي با تمام توان در تيم ملي كار كند؛ نكند كه ما زمان را از دست بدهيم و در مقطع نامناسبي به دنبال تغيير او باشيم. البته اعتقاد من اين است كه آوردن سرمربي بزرگ خارجي نسبت به بقاي قطبي در سمتش بهتر است چرا كه هر زمان مربيان خارجي خوبي چون توميسلاو ايويچ و رايكوف را به تيم ملي آورديم، توفيقات خوبي داشته‌ايم.

نايب رييس فدراسيون فوتبال در تشريح مذاكره‌اش با فاتح تريم و ديگر مربيان خارجي گفت: ما به طور رسمي و در قالب يك كار سازماني، با فاتح تريم مذاكرات و جلسه‌هاي خوبي داشتيم. او به حضور در تيم ملي ايران ابراز تمايل نشان داد و مبلغي در حدود 2 و نيم ميليون دلار را براي اين كار طلب كرد. همچنين با اريكسون نيز مذاكره‌اي داشتيم و او نيز حاضر بود با مبلغ يك ميليون و 600 هزار دلار هدايت تيم ايران را بپذيرد. مربيان بزرگ ديگري هم در ليست ما بود كه قرار شد كميته بين‌المللي فدراسيون با آنها صحبت‌هايي داشته باشد. كار همچنان ادامه دارد و بنده باز هم تاكيد مي‌كنم يا مربي بزرگ را هرچه سريع‌تر به تيم ملي بياوريم و يا اگر اراده‌اي براي آوردن چنين مربي‌اي به تيم ملي وجود ندارد بايد خاطر قطبي را جمع كرده تا با قدرت به كارش ادامه دهد. من فكر مي‌كنم اگر بناي ما بر تعويض سرمربي تيم است اكنون وقت آن بوده و پس از گذشت زمان زيادي از مقطع كنوني، ديگر فرصت را از دست داده‌ايم و نمي‌توان چنين تصميمي گرفت. پرداخت مبلغ دو سه ميليارد تومان به يك مربي خارجي بزرگ، به منظور ارتقاي نشاط در فوتبال ما، هزينه زيادي نيست و اين يكي از مصداق‌هاي همت مضاعف، كار مضاعف در سال جديد است.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا علي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال مذاكره‌ با مربيان خارجي را تكذيب مي‌كند و تنها مذاكره‌ها را حول محور نظردهي اين مربيان براي فوتبال كشور بيان مي‌كند، تصريح كرد: براي اين موضوع كفاشيان خود پاسخگو خواهد بود اما بنده هيچ مذاكره‌اي را به صورت غير رسمي انجام نداده‌ام و تمام جلسه‌ها در قالب يك كار سازماني بود.

تاج در ادامه گفت‌وگو با ايسنا پيرامون استعفايش از سمت رياست كميته تيم‌هاي ملي فدراسيون گفت: در زماني كه در راس رياست كميته تيم‌هاي ملي بودم، نقاط روشن و تاريكي وجود داشت. بر اساس اساسنامه‌ي فدراسيون رييس و نايب رييس به دليل اشراف كامل به مسائل مختلف تنها مجاز به امضاي كليه‌ي اوراق بهادار در فدراسيون هستند. بنده در آن مقطع به توصيه دوستان به عنوان مدير اين كميته منصوب شدم چرا كه آن زمان كسي نبود تا اين مسووليت را بپذيرد و ضمنا ما در اوج مسابقه‌هاي بين‌المللي قرار داشتيم. ما در مجموع 436 اعزام را براي كليه تيم‌هاي ملي داشتيم كه 49 اعزام خارجي مي‌تواند آمار خوبي باشد.

وي ادامه داد:‌ از نقاط روشن دوران حضورم در كميته بايد بگويم كه ما در تيم‌هاي ملي پايه كارهاي بسيار اساسي انجام داديم. تيم ملي نوجوانان ما با شكست تيم‌هاي قدرتمندي چون ژاپن و كره جنوبي براي اولين بار در تاريخ قهرمان آسيا شد و امسال هم به مرحله دوم صعود كرد. تيم جوانان هم همين طور بود و به مرحله دوم صعود كرد. تصور ما اين است كه آنها امسال هم در هر دو رده مي‌توانند در آسيا قهرمان شوند اما اين كار مراقبت نياز دارد وگرنه توفيقات گذشته از دست مي‌رود. همچنين در فوتسال هم افتخارات خوبي در دنيا به دست آورديم. ما با تيم اميدهايمان درويتنام اول شديم و بيشترين اعزام بين‌المللي را در فوتسال داشتيم كه تعداد 129 اعزام در يك سال در نوع خود بي‌سابقه است. همچنين در فوتبال ساحلي و بانوان نيز رشد خوبي داشتيم.

تاج گفت: با اين حال نقاط تاريكي هم وجود داشت كه مهم‌ترين آنها عدم صعود تيم ملي به جام جهاني بود كه در نوع خود بحث‌هايي دارد كه در آينده آنها را خواهم گفت. همچنين شكست خانگي به تيم ملي عربستان تلخ‌ترين خاطره من در اين دوران بود. در هر حال فكر مي‌كردم كه كارهاي اين كميته بايد مقداري تقسيم شود و در تعريف كلي امور مربوط به فوتسال به مجموعه خودش واگذار شود. بانوان نيز همين طور. امور مربوط به تيم‌هاي پايه به كميته جوانان با مسووليت فريدون معيني واگذار شود. در بحث تيم بزرگسالان هم بررسي‌ها در حال انجام است. سياست‌هاي ما بايد طوري باشد كه شان و عظمت فوتبال ايران را حفظ كنيم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین