کد خبر: ۹۷۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۰

سرلشکر فیروزآبادی: آمریکا یک گرگ بین المللی است

اوباما یک سیاپوست از قشر مستضعف است که در دلش ذره ای محبت وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، روز پنجشنبه (۱۹ فروردین) در سخنانی در تهران گفت که اگر آمریکایی ها را به سه دسته تقسیم کنیم، فقط یک دسته که جنگ طلبان قدیمی مثل بوش هستند می خواهند ایران را تهدید کنند.

او در ادامه سخنانش گفت که اگر آمریکا ایران را تهدید جدی کند، تهدیدهایی که اکنون متوجه آمریکاست چند برابر می شود. برای مثال مشکلات اقتصادی آمریکا بیشتر می شود و بازار های منطقه از آن گرفته خواهد شد و هیچ یک از سربازان آمریکا که در منطقه حاضر شده اند زنده به آمریکا بر نخواهند گشت.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت که آمریکا بیش از آنکه برای ایران تهدید نظامی باشد، برای چین و روسیه تهدید است و تاکید کرد: ما به این کشورها بارها این موضوع را اعلام کرده ایم.

به گزارش برخی از خبرگزاری های رسمی آقای فیروزآبادی همچنین آمریکا را یک "گرگ بین المللی" دانست و گفت: من اوباما را از این گرگ ها نمی دانم بلکه او یک سیاهپوست از قشر مستضعف و با زمینه آسیای شرقی است که در دلش ذره ای محبت به انسان ها وجود دارد، ولی در میان دستگاه های مخوف آمریکا محصور شده و نمی تواند کاری انجام دهد.


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، سه شنبه۶ آوریل (۱۷ فروردین) طرحی تحت عنوان "بازنگری موضع هسته ای" به کنگره این کشور ارائه کرد که در آن برای اولین بار آمده است، ایالات متحده آمریکا علیه کشورهایی که قدرت اتمی نیستند، اما به پیمان ان پی تی پایبندند، از سلاح اتمی استفاده نخواهد کرد.

او ایران و کره شمالی را به دلیل آنچه که تخطی این کشورها از پیمان منع گسترش سلاح کشتار جمعی می داند، از این قاعده مستثنی کرده است.

سرتیپ احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران هم روز پنجشنبه ۱۹ فروردین (۸ آوریل) در سخنانی که آن را واکنش به "اظهارات یک مقام آمریکایی مبنی بر استفاده از همه گزینه ها بر علیه ایران" دانست، گفت: ما هم اعلام می کنیم که برای دفاع از خود از همه گزینه ها استفاده می کنیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین