کد خبر: ۹۷۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵
فصلنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد؛

آیا بازار یابی یعنی فروش یخچال به اسکیمو؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس مطبوعات و رسانه‌ها: بازاریابی فروش یخچال به اسکیمو است! پرویز درگی در سرمقاله آخرین شماره فصلنامه توسعه مهندسی بازار این اندیشه را به تازگی در یک کنفرانس بین المللی در تهران با حضور صاحبنظران ایرانی و خارجی برگزارشد مورد انتقاد قرارداده و می‌نویسد: سال‌ها است دنیا از چنین دیدگاهی فاصله گرفته، به نحوی که امروزه فروش یخچال به اسکیمو نه تنها بازاریابی نیست بلکه رفتاری غیراخلاقی نیز هست. 

مدیر مسئول نشریه توسعه مهندسی بازار در ادامه تاکید می کند که فراتر از آن، این دیدگاه با واقعیت امروزین جهان کنونی نیز درتضاد است زیرا فرض دیدگاه مذکور بر آن است که مشتری، ناآگاه است، از ناآگاهی مشتری می‌توان سودجست، وبه این مشتری کالایی را فروخت که به آن نیاز ندارد. 

در ادامه این سرمقاله درکی به چیستی بازاریابی می‌پردازد و سعی می‌کند با تعریف بازاریابی سبز، عصر رقابت و چالش رفتار شرکت‌ها را توضیح دهد. 

علاوه برمطلب مذکور در این شماره فصلنامه توسعه مهندسی بازارمقاله‌هایی علمی با عناوین گفت و گو با جک‌تروت نویسنده بین‌المللی بازاریابی، روانشناسی کشف سایه‌ها در تبلیغات، ورود به بازار 2 میلیارد دلاری لوازم آرایشی ایران، تجدید حیات کداک یا داستان معروف تغییر کن یا بمیر، تاثیر رویدادهای بزرگ ورزشی بر جذب گردشگران خارجی، برای افزایش فروش مشتریانتان را زجر ندهید، ارزیابی کیفیت خدمات سازمان فروش شرکت ایران خودرو توسط سرکوال، استفاده از شعر و موسیقی در تبلیغات پنهان و نامحسوس، تازه ترین کتاب‌های بازاریابی و فروش و...برای شاغلان، دانشجویان و علاقمندان این حوزه منتشرشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۱
1
0
با سلام و خسته نباشید لطفا یک نسخه از مقاله را در صورت امکان به ایمیل اینجانب ارسال فرمایند.
با تشکر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین