کد خبر: ۹۷۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲

افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی، 25 درصدی نرخ اتوبوس و 40 درصدی بلیت متروی تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی، رشد 25 درصدی نرخ بلیت اتوبوس مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ازافزایش 20 تا 66 درصدی قیمت بلیت مترو و  اعمال نرخ جدید بلیت مترو از اواخر این هفته خبرداد.
جعفر ربیعی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیت تک سفره و دو سفره در مقایسه با پارسال افزایش یافته بطوری که بهای بلیت تک سفره با 66 درصد افزایش از 150 تومان به 250 تومان و دو سفره نیز با 66 درصد افزایش از 275به 450 تومان افزایش یافته است. وی گفت : قیمت بلیت اعتباری مترو ، امسال20 تا 25 درصدافزایش می یابد. 

این مقام مسئول با تاکید براینکه در مجموع حدود20 درصد از شهروندان از بلیت های تک سفره و دو سفره استفاده می کنند افزود :هدف از این اقدام تشویق مردم به استفاده از بلیت اعتباری به جای بلیت های تک سفره و دو سفره است.
ربیعی درادامه گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری این قیمت ها را رسما به ما ابلاغ کرده است و ما موظف به اجرای ان هستیم.
این مقام مسئول درباره اعتراض فرمانداری به نرخ جدید بلیت مترو افزود: اعتراض فرمانداری به مصوبه شورای شهر بوده است که در شورا بررسی می شود. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: اگر توافقی میان شورای شهر و فرمانداری در نتیجه این اعتراض صورت گیرد، شورای شهر به شرکت بهره برداری مترو ابلاغ خواهدکردکه درنتیجه ان ما موظف به اجرای آن هستیم.
براساس این گزارش روزانه به طور میانگین یک میلیون و 650 هزار نفر در شهر تهران با مترو جابه جا می شوند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین