کد خبر: ۹۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۹

برنامه‌های جبهه مشارکت در سال 89

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی جبهه‌ مشاركت ایران اسلامی برگزار كنگره در سال 89 و تدوین برنامه دو سال آینده را از عمده‌ترین برنامه‌های كاری این تشكل در سال جاری برشمرد و از احتمالی برپایی دو كنگره در سال 89 در صورت ضرورت، خبر داد.

حسین كاشفی در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌كه " برنامه‌های خود را بر اساس برنامه دوسالانه مصوب در كنگره‌ یازدهم پیش می‌بریم" اظهار كرد: برنامه جبهه مشاركت برای انتخابات شوراها بستگی به شرایط پیش‌رو دارد. در حال حاضر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بحث قانون انتخابات را بررسی می‌كند كه باید ببینیم چه وضعیتی پیش می‌آید.

وی خاطرنشان كرد: همواره گفته‌ایم كه انتخابات باید مطلوب، رقابتی و قانونی باشد و باید دید كه آیا واقعا زمینه‌های لازم برای چنین انتخاباتی وجود دارد یا خیر؛ بنابراین این بحث را باید در شرایط خود اعلام كرد و از الآن نمی‌توان گفت كه چگونه خواهد بود.

وی با بیان این‌كه " در كنگره امسال باید برنامه دو سال آینده را تنظیم كنیم" افزود: ما بر اساس برنامه مصوب قبلی كار می‌كنیم و البته طبیعی است كه اگر موارد خاصی پیش بیاید، اصلاحی در برنامه‌ها صورت می‌گیرد. در جلسه اخیر شورای مركزی نیز مروری بر برنامه‌های كلی جبهه‌ مشاركت انجام شد تا كارها بر این اساس پیگیری شود.

سخنگوی جبهه‌ مشاركت همچنین درباره برگزاری كنگره این تشكل اظهار كرد: ما معمولا در هر سال باید یك كنگره برگزار كنیم كه متاسفانه از برگزاری كنگره‌ دوازدهم ممانعت شد. طبق برنامه، كنگره سال 89 را خواهیم داشت و اگر ضرورت داشته باشد، ممكن است امسال دو كنگره برگزار كنیم. البته در گذشته نیز گاهی بیش از یك كنگره داشته‌ایم و امسال نیز ممكن است این اتفاق بیفتد.

وی در پایان نیز درباره‌ برگزاری جلسات شورای مركزی جبهه مشاركت گفت: جلسات شورای مركزی جبهه مشاركت به طور مرتب برگزار می‌شود كه معمولا در گذشته به صورت دو هفته یكبار بود و از سال گذشته به صورت هفتگی بر پا می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین