کد خبر: ۹۷۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
نماینده مردم تهران در مجلس:

تجمیع انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم می شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از مصوبه‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تجمیع انتخابات و مزایای آن گفت: مجلس هفتم شورای اسلامی نیز زمانی طرحی را برای تجمیع انتخابات تهیه كرد، منتهی آن دوره نمایندگانی كه این طرح را تهیه كرده بودند اشتباهی را مرتكب شده بودند كه از دوره‌ی چهار ساله‌ ریاست جمهوری اندكی می‌كاست و به دوره‌ی هفتم مجلس یك‌سال اضافه می‌كرد، كه این امر خلاف دو الی سه اصل قانون اساسی بود كه رد شد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان كرد: اما مهم این است كه مجلس ایده‌ی تجمیع انتخابات را دنبال می‌كرد، چرا كه هرچه هزینه برای انتخابات كمتر شود، بهتر است و پای صندوق كشاندن مردم در هر سال هم یك زحمتی است برای مردم كه با این تجمیع از این زحمت هم كاسته می‌شود.
 
مصباحی‌مقدم در خصوص این نظر كه یكی از انتخابات‌ها در مقایسه با انتخابات دیگری كه از اهمیت بیشتر برخوردار است درصورت تجمیع انتخابات، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، گفت: مردم ما امروز كاملا سیاسی هستند. اتفاقا تجمیع انتخابات مجلس و خبرگان را قبلا شاهد بوده‌ایم كه سطح مشاركت مردم در آن انتخابات بالا رفت و هر دو هم رای بهتر دادند. 

وی معتقد است: سیاسی‌بودن مردم ما اقتضاء می‌كند كه كنار هم قرار‌دادن این انتخابات موجب نشود یكی از انتخابات‌ها به دیگری لطمه‌ای بزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین