کد خبر: ۹۷۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۶

احمدی‌نژاد اعترافات ريگی را برای دبیرکل سازمان ملل فرستاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  محمود احمدي‌نژاد در نامه‌اي به دبيركل سازمان ملل متحد با اشاره به اقدامات برخي از نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي اعضاي ناتو مستقر در افغانستان و نيز رفتار بعضي رسانه‌هاي آمريكايي و اروپايي در حمايت از عبدالمالك ريگي خواستار محكوم كردن سريع جنايات وي و دفاع از حقوق ملت مظلوم ايران شد.

محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در بخش ديگري از نامه‌ خود به «بان‌كي‌مون» دبير كل سازمان ملل متحد با تأكيد بر اينكه از زمان حضور نيروهاي آمريكايي و ناتو در منطقه علاوه بر كشته و زخمي و آواره شدن چندين ميليون نفر، كشت مواد مخدر و تروريسم نيز توسعه يافته است، تصريح كرد: انتظار اين است كه حضرتعالي به طور فعال موضوع را در دستور كار قرار دهيد و تصميمات لازم را براي پايان دادن به كشتار، توسعه مواد مخدر و اشغالگري اتخاذ و اعلام نماييد. 

متن كامل نامه دكتر محمود احمدي‌نژاد به دبير كل سازمان ملل متحد به اين شرح است:

جناب آقاي بان‌كي‌مون

دبير كل محترم سازمان ملل متحد

سلام عليكم

با تبريك عيد نوروز و آغاز سال 1389 شمسي يك بار ديگر از تلاش‌هاي جنابعالي و اعضاي مجمع عمومي جهت ثبت جهاني نوروز، اين عيد بزرگ انساني و فرهنگي، تقدير مي‌نمايم. اميدوارم اين اقدام، منشأ گسترش فرهنگ نوروزي يعني صلح، دوستي، بالندگي، همكاري سازنده و امنيت پايدار در سراسر جهان باشد.

همانگونه كه مي‌دانيد تروريسم از مهمترين معضلات امروز جامعه بشري است و بسياري از سياست‌گذاري‌ها و لشكركشي‌ها به بهانه مبارزه با آن انجام مي‌گيرد.

مطلع شديد كه شروري به نام عبدالمالك ريگي در چند سال اخير با پناه گرفتن در افغانستان و پاكستان و از طريق نفوذ و راهزني و انفجارات در جنوب شرقي ايران، بيش از 140 نفر از هموطنان بي‌گناه اينجانب، اعم از زن و مرد و كودك، را با فجيع‌ترين روش‌هاي ممكن به قتل رسانيده و بيش از 260 نفر را زخمي كرده است.

گر چه سازمان‌هاي بين‌المللي مدعي حمايت از حقوق بشر در اين مدت در برابر اين جنايات سكوت اختيار كرده و يا به نوعي از آن حمايت كردند ليكن تأسف‌انگيزتر از آن، اقدامات برخي از نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي اعضاء ناتو مستقر در افغانستان و همچنين رفتار برخي رسانه‌هاي آمريكايي و اروپايي در حمايت از اين جنايات و تلاش براي تطهير دستان به خون آغشته اين جنايتكار و مزدورانش بود. اطلاعات مستندي در دست است كه سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي حداقل سه كشور از شرارت‌ها و اقدامات تروريستي اين فرد حمايت كرده‌اند.

برخي رسانه‌هاي غربي نيز، كه در برابر كوچكترين اشتباهات يك مأمور پليس در كشورهاي مخالف با سياست‌هاي استعماري و سلطه‌جويانه با توليد انبوه اخبار و تحليل و سر و صدا براي حقوق بشر عزاداري برپا مي‌كنند و فرياد آنان گوش فلك را كر مي‌كند،‌ در برابر اين سفاكي‌ها و جنايت‌ها يا سكوت كردند و يا با انتشار وسيع مصاحبه‌ها و گزارشات، اين تروريست آدم‌كش را فردي مبارز و تلاش‌گر در راه دموكراسي معرفي نموده و سعي كردند كشتار وحشيانه مردم بي‌دفاع را مقدس جلوه دهند.

مايه بسي تأسف است كه تروريسم به ابزار سلطه بر ملت‌ها تبديل شده است و مدعيان مبارزه با تروريسم در صف اول حمايت از آن قرار دارند.

عاليجناب

اينك با ارسال يك نسخه نوار حاوي گوشه كوچكي از جنايت‌ها و برخي حمايت‌هاي رسانه‌اي از اين فرد شرور و قسمتي از اعترافات وي در كسب حمايت از اعضاي ناتو،‌ انتظار دارد دبير كل محترم بر حسب وظيفه قانوني و انساني نسبت به موارد زير اقدام به نتايج آن را به اطلاع ملت ايران و عموم ملت‌ها برسانند:

1- محكوم كردن صريح اين جنايات و دفاع از حقوق ملت‌ مظلوم ايران به عنوان قرباني بزرگ تروريسم
2- محكوم كردن حمايت‌هاي اعضاء ناتو از تروريسم در منطقه، استيضاح رسمي كساني كه از اين جنايتكار حمايت‌ كرده‌اند و استيفاي حقوق قربانيان و دولت و ملت ايران
3- دستگيري اين شرور كه مورد حمايت وسيع اعضاء ناتو بود، توسط دستگاه اطلاعاتي ايران با كمترين هزينه ممكن، راه درست مبارزه با تروريسم را نمايان ساخت.

بعد از حادثه 11 سپتامبر و به بهانه مبارزه با چند تروريست تا كنون بيش از يك ميليون نفر از مردم منطقه ما قرباني و چند ميليون آواره شده‌اند و دو كشور عضو سازمان ملل تحت تصرف نظاميان ناتو و آمريكا قرار گرفته‌اند و كشور سومي نيز در معرض تهاجمات نظامي است. روش جاري براي مبارزه با تروريسم به فرض پذيرش صداقت مدعيان آن آشكارا شكست خورده است. اگر واقعاً تروريستي وجود دارد آيا نمي‌توان از روش عقلاني دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي ايران كه در برخورد با عبدالمالك ريگي به خوبي تجربه شد استفاده كرد. ما بارها تأكيد كرده‌ايم كه حل مسائل منطقه ما نياز به لشكركشي‌هاي گسترده و عمليات نظامي ندارد.

حداقل انتظار از جنابعالي اين است، كه با تعيين يك گروه حقيقت‌ياب مستقل و مورد اعتماد ملت‌هاي منطقه، درباره عوامل اصلي حادثه 11 سپتامبر به عنوان بهانه اصلي حمله به منطقه خاورميانه، انگيزه و نيت اصلي حضور نظامي ناتو در افغانستان و عراق، روش‌هاي به كار گرفته شده و نتايج حاصل از نه سال حضور و درگيري، تحقيق جامعي صورت داده و نتايج آن را به مجمع عمومي اعلام فرمائيد.

جناب آقاي دبير كل

شما مي‌دانيد كه از زمان حضور نيروهاي آمريكايي و ناتو علاوه بر اينكه چند ميليون نفر از مردم منطقه كشته و زخمي و آواره شده‌اند، كشت مواد مخدر و تروريسم نيز توسعه يافته است. حدود نه سال است كه مردم منطقه در سايه تهديد زندگي مي‌كنند.

چه كسي يا سازماني بايد از حقوق، امنيت و استقلال ملت‌هاي منطقه حمايت كند. اگر سازمان ملل در اين باره مسئوليتي ندارد اعلام نمايد كه انبوه مردم و دولت‌هاي آسيب‌ديده به كدام سازمان بايد شكايت كنند و در اين صورت فلسفه تأسيس سازمان ملل چه خواهد بود؟ و چه موضوعي مهم‌تر از اين مي‌تواند در فهرست فعاليت‌هاي سازمان ملل قرار گيرد.

انتظار اين است كه حضرتعالي به طور فعال موضوع را در دستور كار قرار دهيد و تصميمات لازم را براي پايان دادن به كشتار، توسعه مواد مخدر و اشغالگري اتخاذ و اعلام نماييد.

از خداوند متعال استقرار صلح و عدالت در سراسر گيتي را مسألت دارم.

محمود احمدي‌نژاد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین