کد خبر: ۹۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۸

مهدی کروبی: ایستاده‌ایم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می‌کنیم

در صورت هرگونه تجاوز، همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی در دیدار با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ضمن تبریک سال جدید به اعضای این سازمان، از نحوه‌ی سخنرانی‌ها و ادبیات مسئولان انتقاد کرد و گفت: جالب آنکه رفتار و اعمالی که موجب دشمن‌تراشی شود و تبعات سنگینی را برای ملت به ارمغان آورد، سیاست و تدبیر می‌نامند!! افراط و تفریط را بدانجا رسانده‌اند که یک روز نامه‌نگاری می‌کنند، روز دیگر جهت ارتباط‌گیری و نشستن پای میز مذاکره، متوسل به فرستادن واسطه می‌شوند و امروز با ادبیاتی سبک به تمدن چندین هزار ساله‌ی ایرانیان دهن کجی می‌کنند!

به گزارش برخی از سایت‌های خبری، دبیرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: مگر ما با دولت امریکا تازه درگیر شده‌ایم؟! وقایع تلخی را از دولت‌مردان امریکائی تجربه کرده‌ایم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعید امام(ره) به ترکیه در مسأله کاپیتالاسیون، 8 سال جنگ تحمیلی و حمایت امریکا از رژیم بعث و تحریم‌های اقتصادی از جمله درگیری‌های جمهوری اسلامی با ایالت متحده بوده است. تهدیدات فعلی، چیز جدیدی نیست. البته ما نیز همچون سایر مردم و دوشادوش ملت، این تهدیدات را محکوم می‌کنیم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد، همان‌طوری که قبلا ملت قهرمان و شهید پرور ایران امتحان خود را پس داده‌اند. 

به یاد داریم در زمان امام، شهید رجایی در جواب رئیس جمهور فرانسه از برخی تعابیر تند استفاده نمود، امام پس از آگاهی از این موضوع، فوری برخورد کردند و جایگاه ایشان را به وی متذکر شدند. 

دبیرکل حزب اعتماد ملی سخنان خود را این‌گونه ادامه داد: دشمن‌تراشی هنر نیست. هنر آنست که به تهدیدات، پاسخی مستدل و منطقی داده تا اذهان عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به‌سوی حقیقت نیل یابد، به نحوی که تهدیدات مرتفع و به فرصت‌ها بدل گردند.

مهدی کروبی گفت: متاسفانه علاوه بر اتخاذ سیاست نهادینه‌سازی دروغ در جامعه، به‌کارگیری تعابیر سبک و ناپسند در دو بعد داخلی و خارجی، بدان اضافه شده است! مگر نه آنکه به تعبیر امام: “مجلس در راس امور است.” “میزان رای ملت است” “مجلس مرکز قدرت‌هاست” “مجلس حاصل الله اکبرهاست” “مجلس عصاره‌ی ملت است.” می‌دانیم یکی از مهمترین دلایل تاکید بیش از حد امام بر این قضیه، درگیری ابولحسن بنی‌صدر از طریق روزنامه انقلاب اسلامی با مجلس بود. 
مجلس شورای اسلامی فراز و نشیب‌های بسیاری داشته اما به‌کارگیری چنین الفاظی همچون “نمی‌فهمند!!!” آن‌هم از زبان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تبعات جبران‌ناپذیری را بر پیکره‌ی نهاد مجلس وارد خواهد ساخت. چگونگی شکل‌گیری این مجلس و اینکه چه جریانی بر آن حاکم است در این مقوله از اهمیت برخوردار نیست. نفس وجودی مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر امروز اینچنین مجلس را کوچک کنند فردا شان و منزلتی برای مجلس باقی نخواهد ماند! 

مهدی کروبی به روند بازداشتی‌ها و فشارهای وارد شده بر بازداشت‌شدگان پرداخت و افزود: اندیشه‌ای که بقاء خود را در تداوم فشارها جستجو می‌کند، بیشترین هزینه را متحمل نظام می‌سازد.

کروبی ادامه داد: متاسفانه اطلاع یافته‌ایم؛ جهت ایجاد فشار روحی و روانی بیشتر و تحقیر نمودن بازداشت شدگان سیاسی، آنان را با سایر زندانیان مشکل‌دار من‌جمله قاچاقچیان و افراد منحرف در یک مکان قرار می‌دهند که این مساله به‌هیچ وجه در شان نظام نیست. به بهانه‌های مختصر زنان و دختران را دستگیر می‌کنند در حالی‌که طبق آموزه‌های دینی و انقلابیمان می‌بایست حرمت این قشر از جامعه بیش از پیش حفظ شود. 

هجمه‌ی تبلیغات روزافزون ناسزا گویی‌ها و تهمت‌زنی‌ها بیشتر به یک دوی مارتن سیاسی شبیه شده است! چنانچه گویی آنان که بیشتر فحاشی کنند و دروغ ببندند نزد دولت‌مردان عزت بیشتری می‌یابند! با اتخاذ چنین شیوه‌ای می‌خواهند چنان جلوه دهند که گویی مائیم که ضد انقلابیم، از دین برگشته‌ایم و مخالف نظامیم!! 

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود: فکر می‌کنند با افزایش فشارها و حجم گسترده‌ی توهین‌ها و تهمت‌های روزمره‌شان می‌توانند بر اوضاع مسلط شده و بر طبل تبلیغ “مردند و رفتند” بکوبند اما نمی‌دانند که ما همچنان به قانون اساسی و ظرفیت‌های موجود آن اعتقاد داریم و محکم‌تر از قبل ایستاده‌ایم و عمل به قانون اساسی را مطالبه می‌کنیم. 

وی در پایان توجه مسئولان را به این نکته جلب کرد که: حزب و جریان و گروه خاصی متولی این اعتراضات نیست. بدانید و توجه کنید که دنیای امروز بر مبنای تکنولوژی و ارتباطات استوار بوده که نقش بلامنازع آن‌را مردم ایفا می‌کنند. پس نقش مردم را به رسمیت بشناسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
درود بر كروبي و همراهان شجاعشان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین