کد خبر: ۹۷۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۴
در برنامه «بدون حاشیه» از شبکه یک سیما مطرح شد

احمدی‌نژاد: کل طرح تحول اقتصادی را امسال اجرا می‌کنیم

با دو بچه کافیه مخالفم و برای آن استدلال دارم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در برنامه «بدون حاشیه» که از شبکه یک سیما پخش شد، حضور یافت و در این برنامه که به صورت زنده پخش می‌شد درباره هدفمند کردن یارانه‌ها و رویکرد اقتصادی دولت در سال 89 سخن گفت.

وی با بیان اینکه سیاست‌ اصلی دولت در بخش اقتصاد با گسترشی جدید و تاکیداتی در موارد خاص ادامه دارد، کنترل تورم را یکی از برنامه‌های مهم دولت برشمرد و افزود: بعد از بحران جهانی و مسائلی که در بحث مسکن پیش آمد و فضای مسکن دچار مشکلات شد، دولت وارد شد و الحمد‌الله کنترل کرد و مردم نیز همراهی کردند و امسال تولید مسکن از مرز یک میلیون عبور می کند.

محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر کاهش تورم تا حد ممکن ادامه داد: اگر منحنی موجود را تا شهریور ادامه دهیم تورم به 7 درصد می‌رسد و تا پایان سال نیز به کمتر از آن خواهد رسید تا یک بار مردم عدد نزدیک به صفر را تجربه کنند. 

وی ادامه داد: کل طرح تحول اقتصادی را دنبال می‌کنیم که در سال جاری اجرا شود، البته هدفمند کردن یارانه‌ها که بخش مهم این طرح است و 20 سال در قوانین می‌آمد اما اجرا نمی‌شد، دولت مصمم به اجرای آن است، اما در دست‌انداز افتاد، در حالی که این قانون باید خیلی روان اجرا شود، چرا‌که همه مردم درگیر مدیریت اقتصادی خواهند شد و این نکته کلیدی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه سیستم بانکی باید در خدمت سیاست اقتصادی کشور باشد، خاطرنشان کرد: سیستم به معنای کارمندان نیست بلکه نظام بانک‌داری باید اصلاح شود.در راستای اجرای طرح تحول، نظام گمرکی، نظام مالیاتی، نظام بهره‌وری، بیمه و ارزش پول ملی در 7 سرفصل درست شد و مفصل روی آنها کار شد، گفت: برنامه‌ها و جهت‌گیری‌ها آماده شده و این موارد یک به یک اجرا می‌شود. تمام این موارد باید با همدیگر اجرا شود و این تعمیرات اساسی ساختار اقتصاد کشور است.

احمدی نژاد درباره طرح پرداخت یک میلیون تومان به نوزادان از اول سال 89 گفت: پرداخت یک میلیون تومان هدف اصلی‌اش ساختن آتیه است. 

بر این اساس برای هر نوزاد یک حساب بانکی افتتاح می‌شود که بزودی اعلام خواهد شد و همه کسانی که از ابتدای فروردین 89 متولد شوند مشمول آن می‌شوند. البته از این حساب بانکی نم‌توانند برداشت کنند، حساب سرمایه‌گذاری است که سالانه دولت مبلغی به آن اضافه می‌کند به شرط آن که مردم هم مقداری به آن اضافه کنند. 

پیش‌بینی ما برای برداشت از این حساب 20 سالگی است اما در این فاصله برای مواقع ضروری اجازه برداشت داده می‌شود تا اگر مسأله حادی مانند بیماری روی داد و یا زندگی در حال ساقط شدن باشد بتوان از آن برداشت کرد که البته موارد ضروری نیز مشخص شده است.

احمدی نژاد در ادامه گفت: یک بار اعلام کردم بسیاری شروع به تمسخر کردند اما من با "دو بچه کافیه" مخالفم و برای آن استدلال دارم. اکنون رشد جمعیت ما یک و دو دهم شده و بعد خانوار زیر 4 نفر آمده است به این مفهوم که وقتی دو نفر با هم ازدواج می‌کنند متوسط تعداد بچه در خانوار زیر دو نفر است، دو نفر حداقل باید دو بچه داشته باشند که همین جمعیت و یک ملت حفظ شود. 
این در حالی است که تلفاتی مانند حوادث و بیماری هم هست و از این دو نفر هم تعدادی در طول چهل، 50 سال می‌میرند و همه به سن 80 سالگی نمی‌رسند. این ناشی از سیاست غلطی است که غربی‌ها انتخاب کردند و اکنون هم پشیمان هستند و برای حفظ هویت فرهنگ و ملیت خود یارانه‌های سنگین می‌پردازند.

وی افزود: اکنون جوانان خوب، برازنده، تحصیلکرده و مشغول به کار، زن و شوهر 5 تا 10 سال صاحب فرزند نمی‌شوند. این درحالی است که یک ملت باید ادامه یابد و نباید قطع شود. برخی خیال می‌کنند روزی مردم را ما می دهیم اما این بسیار اشتباه است من تعجب می‌کنم که چرا علما ساکتند. خدای متعال می فرماید فرزندان خود را از ترس فقر و محرومیت نکشید ما شما و فرزندانتان را روزی می‌دهیم.

احمدی‌نژاد گفت: در گذشته پدران و مادران ما 5 تا 7 فرزند داشتند البته فقر در بخش‌هایی از کشور وسیع بود اما حاصل کار آنها نبود، تحمیلی بود. جنگ جهانی اول آمدند اشغال کردند، انگلیسی‌ها ماندند و 100 سال نفت ما را غارت کردند. اما از 30 سال پیش به طور مستقل کار می‌کنیم، جمعیت ما اکنون دو برابر سال 59 شده اما انصافا وضع مردم ما اکنون بهتر است یا آن زمان؟ البته نمی‌گویم وضع ما مطلوب است اما وضع عمران ما اکنون بهتر است یا 30 سال پیش؟ وضع دانشگاه، علم، صنعت و تجارت ما بسیار تفاوت کرده در حالی که جمعیت ما دو برابر شده است.

مجری برنامه از احمدی‌نژاد پرسید: مردم به صداقت دولت اعتقاد دارند اما نگرانی آنان این است که آیا در کنار تحول اقتصادی، تحول اداری هم انجام خواهد شد؟ 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: این تحول فقط مربوط به دولت نیست، مشکلات اداری در همه نهادهای غیر دولتی نیز وجود دارد، سیستم اداری مختص به دولت نیست بلکه در قوه قضائیه و مقننه نیز دیده می‌شود و این باید درست شود به‌طور مثال پرونده‌ای در قوه قضائیه 30 سال طول می‌کشد. همین‌طور در نهادهای دیگر. در اجرا نیازمند عواملی هستیم چون اجرا شرایطی دارد، اجرا باید متمرکز شود. 

به اعتقاد احمدی نژاد دو یا سه جا هست که این وضع را بوجود می‌اورد، یکی مصوبات دولت، یعنی در سال‌های طولانی و متمادی آیین‌نامه و مجوز متعدد صادر می‌شود و یک بخش عمده‌اش هم در مصوبات مجلس است.
 فرض کنید شوراهای شهر وظایفی را برعهده دارد که با وظایف وزیر کشور، ‌استاندار و فرماندار شبیه هم است در اینجا تداخل می‌شود که باید حلش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین