کد خبر: ۹۷۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴

طرح احمدی نژاد برای انتقال تهرانی ها، 300 هزار میلیارد تومان هزینه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درپی خواست احمدی نژاد از مسئولان برای محاسبه تسهیلات و هزینه های انتقال ساکنان تهران از پایتخت، کمال اطهاری کارشناس و تحلیل گر برجسته اقتصادی در گفتگو با روزنامه شرق، اجرای طرح پیشنهادی احمدی نژاد را غیرممکن دانست و گفت:برای جابجایی 5 میلیون ساکن تهران و ایجاد شهری ساده و نه چندان پیشرفته به 300 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که چنین سرمایه ای در کشور وجودندارد.

وی ادامه داد: یک محاسبه ساده نشان می دهد طرح چنین پروژه ای نه تنها غیرممکن بلکه غیرعلمی و غیر عملی است.

محمود احمدی‌نژاد چند روز گذشته در دیدار با رییس و اعضای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تهران گفته بود: تهران روی گسل‌هایی قرار گرفته که دوره‌ فعالیت مشخصی دارند. با دعای مردم و لطف خدا فعالیت آن‌ها به تعویق افتاده است ولی تضمینی وجود ندارد و ما موظف هستیم که بر اساس علم و منطق تصمیم بگیریم. تهران دیگر جا ندارد و استان تهران در معرض آسیب‌های سنگینی است. اگر خدای نکرده در تهران اتفاقی بیفتد چطور می‌شود آن را جمع کرد؟ باید به فکر بود. باید تهران را خالی کرد. البته زوری نمی‌شود این کار را کرد. من به وقتش از مردم خواهش می‌کنم که یک مقداری از تهران بیرون بروند.

 وی افزوده بود: من با محاسباتی که انجام داده‌ام فکر می‌کنم حداقل حدود ‌٥ میلیون نفر باید از تهران بروند که اگر اتفاقی افتاد بتوان آن را جمع کرد. 
مثلا این تدبیر اندیشیده شود که کسی که از تهران برود و جانشینی برای او به تهران نیاید در شهرهای زیر ‌٢٥ هزار نفر به او زمین داده شود و حمایت‌های دیگری از جمله ارایه وام و یارانه صورت بگیرد و سیستم بانکی نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد. 

در پایان احمدی نژاد از مسئوان حاضر در مراسم خواسته بودکه بروند و محاسبه کند و عددتسهیلات مورد نیاز برای انتقال جمعیت تهران را اعلام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۸
0
0
جالب است:
1- اگر کارکنان استخدام شده موردنیاز نیستند وبود ونبود آنها برای تهران یکی است چرا استخدام شده اند.
2- کارکنان شاغلی که در نقاط مورد نظر دولت ازقبل مشغول خدمت هستند چرا باید با توهین و تبعیض روبرو شوند افراد انتقالی از تهران با مزایای برتر وتبعیض آلود به محل خدمت آنها وارد شوند - آیا انگیزه ای برای آنها باقی می ماند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین