عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی محمدحسین ساعی با طرح یک ایده جدید درباره سهمیههای کنکور گفت: ما باید یک تغییر پارادایم در نحوه استفاده از مفاهیمی مانند سهمیه داشته باشیم و آن هم این است که به جای اینکه درصدی از سهمیه را برای برخی امور در نظر بگیریم، مفهومی تحت عنوان ضرایب حمایتی داشته باشیم یعنی تراز افراد را براساس ضرایبی در نظر بگیریم و سپس افراد وارد رقابت شوند.
وی با بیان اینکه سهمیه تعداد محدودی دارد و پیچیدگیهایی در پذیرش ایجاد میشود، اظهار داشت: ضرایب حمایتی میتواند به تعداد زیاد تعریف شود، مثلا اینکه دانش آموزانی که در المپیادها رتبه میآورند دارای ضریب حمایتی باشند.
به گفته ساعی، با این روش اگر فردی در رشتههای هنری یا ورزشی هم قوی باشد میتواند برای رفتن به دانشگاه مورد حمایت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی در مصوبه کنکور این بود که مدرسه رونق بگیرد و بچهها به معلم و کتاب درسی توجه کنند، عنوان کرد: اگر ضرایب حمایتی در کنار این مصوبه قرار گیرد تقریبا مشکل سهمیهها برطرف خواهد شد.
به گفته عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، هنوز بسته تدوین شده به شورا ارائه نشده است، باید وزیر علوم بسته را ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد، البته من ایده ضرایب حمایتی را با گروه تدوین این بسته مطرح کردم نمیدانم که در نظر گرفته شد یا نه.