کد خبر: ۹۷۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
نماينده مردم ورامين در گفت و گو با آفتاب؛

طرح دولت برای گلخانه‌ها به کشاورزان هزینه زیادی تحمیل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل گلخانه‏های سنتی به گلخانه‏های صنعتی با هزینه بسیار زیادی برای کشاورزان همراه است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار آفتاب در ورامين اظهار داشت :وزارت جهاد کشاورزی‌، ‌استفاده از گلخانه های چوبی را به دلیل اثرات بهداشتی و محیطی بر روی محصولات زراعی ممنوع اعلام کرده است.

وی افزود : ‌بر این اساس کلیه کشاورزانی که از این گونه گلخانه‌ها استفاده می کنند باید گلخانه چوبی خود را به فلزی تغییر دهند .
وی گفت: تبدیل وضعیت گلخانه برای کشاورزان با هزینه های بسیار زیادی همراه است  که در بسیاری از موارد از توان کشاورزان خارج است و در صورتی که دولت و وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان حمایت نکنند این امر نمی تواند به درستی اجرا شود .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌با توجه به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی اعم از صیفی‌جات، و گل و گیاه در گلخانه ها پرورش می یابند، عدم حمایت از کشاورزان می تواند لطمات زیادی را به کشاورزان کشور وارد سازد.

نقوی گفت : ‌در این زمینه به وزیر جهاد کشاورزی توصیه شد تا با توجه بیشتر به کشاورزان، شرایط و وضعیت اقتصادی آنان را نیز در اولویت دستورالعمل های خود قرار دهند .

نقوی اظهار امیدواری کرد تا با حمایت دولت از کشاورزان بتوانیم شاهد رشد و توسعه صنعت کشاورزی در کشور بوده و از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی صنعتی حرکت سریعتری را شاهد باشیم .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین