کد خبر: ۹۷۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵

وزیر علوم: سقف نهايی پذيرش دانشجوی کارشناسي، کاهش نخواهد داشت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر علوم در جمع تعدادی از روسای دانشگاه‌های کشور با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال "همت مضاعف، کار مضاعف" ازسوی مقام معظم رهبری گفت: کارمضاعف صرفا به معنای تلاش بیشتر و افزایش کمیت و مدت زمان انجام کارها نیست بلکه افزایش کیفی، بهره‌وری و بازدهی مطلوب نیز باید مورد توجه باشد. 


وی در این دیدار از روسای دانشگاه‌ها خواست تا زمینه فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی برای دانشگاهیان با گرایش‌های مختلف سیاسی درون نظام در دانشگاه‌ها فراهم کنند و توجه داشته باشند که این فعالیت‌ها نشاط و پویایی محیط دانشگاهی را بیش از پیش فراهم می آورد.

دانشجو ضمن تشکر از فعالیت‌های روسای دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه مرکز آموزش توأمان علم و دین است و به فرموده امام خمینی ( ره ) "کارخانه آدم سازی است" بنابراین با جذب اساتید طراز اول از نظر علمی و معتقد به مبانی ارزشی و نیز تدوین متون درسی با محتوی اسلامی باید برای جامه عمل پوشاندن به این فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی تلاش کنیم. 

وزیر علوم از روسای دانشگاه‌ها در خواست کرد روند انتقال دانشجویان را به دانشگاه‌های هم‌طراز دیگر به‌وِیژه برای دانشجویان دختر و از دانشگاه‌های تهران به شهرستان‌ها را تسهیل کنند. 

وی گفت: سیاست کلان وزارت علوم افزایش پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی در تهران دانشگاه‌های بزرگ استان‌ها و افزایش پذیرش دانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌های شهرستان‌ها می‌باشد که با سیاست دولت در خصوص کاهش جمعیت تهران بدلیل کاستن از تبعات زلزله احتمالی با هماهنگی و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

وزیر علوم افزود: در مجموع در سقف نهایی پذیرش دانشجوی کارشناسی تغییری رخ نمی‌دهد و کاهش نخواهد داشت و در سال جاری علی‌رغم اینکه بودجه همه دانشگاه‌ها را مجلس به صورت جداگانه مشخص نموده است و وزرات علوم هم بودجه متمرکز چندانی ندارد ولی با عنایت به سیاست کلی دولت وبه تبع آن وزارت علوم، ما تلاش خواهیم کرد به دانشگاه‌های مناطق دور افتاده تا آنجا که امکان دارد کمک کنیم و عضو هیأت علمی جذب نمائیم تا سطح این دانشگاه‌ها هم به سطح دانشگاه‌های کلان شهرها برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین