کد خبر: ۹۷۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۰
در دیدار اعضای شورای فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) مطرح شد

آیت‌الله سبحانی: رضایت عموم مردم موجب حفظ نظام است

تقاضای مشروع خواص جامعه باید برآورده شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با اعضای شورای فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه رضایت عموم مردم موجب حفظ نظام است اظهار داشت: عموم مردم را باید راضی کرد و با خواص جامعه نیز باید به گفتگو نشست و اگر آنها تقاضای مشروعی داشتند‌ و تا جایی که خواسته آنها بر خلاف نظام و مصلحت مردم نباشد باید برآورده شود.

وی با اشاره به اینکه مردان خدا کسانی هستند که در زمان فتنه و آشوب راه راست را پیدا می‌کنند و با اختلاف سلیقه‌ها به مشکلات دامن نمی‌زنند، بیان داشت: نگه‌داشتن انقلاب بسیار مشکل‌تر از پیروزی انقلاب و برپایی نظام جمهوری اسلامی است.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) قیام نمی‌کرد و این انقلاب محقق نمی‌شد در این 30 سال دیگر به جز در درون خانه‌ها و در گوشه مساجد خبری از اسلام نبود.

سبحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بعد از چند قرن به وقوع پیوست تا قرآن بر زمین حکومت کند اظهار داشت: امروز وظیفه همه است که در راه حفظ این انقلاب منافع شخصی خود را کنار بگذارند و منافع جمعی کشور را بر منافع خود ترجیح دهند.

وی خطاب به سپاهیان گفت: سپاهیان باید وظیفه حفظ نظام و کشور را برای رضای خدا بدانند و با علاقه از امنیت کشور دفاع کنند و اگر این علاقه در درون آنها شکل بگیرد به هدف خود خواهند رسید و کار بر آنها آسانتر خواهد شد.

سبحانی در ادامه بر تقویت روحیه معنوی در بین سپاهیان تأکید کرد و افزود: می‌توان این کار را با توزیع کتابچه‌ها در بین آنها، تجهیز کتابخانه‌های پایگاه‌ها و برپایی مسابقات حفظ قرآن و حدیث انجام داد و همچنین کسانی که در رأس کار هستند باید قول و عملشان یکی باشد تا دیگران از آنها درس بگیرند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) نیز در دیدار با اشاره به این که قم در انجام مأموریت‌های سپاه‌ پاسداران اولویت دوم را در کشور دارد بیان داشت: سپاه چند اولویت مأموریت حساس و سخت را در کشور بر عهده دارد که از جمله آنها می‌توان به مقابله با تهدیدات سخت، نیمه‌سخت، نرم و فرهنگی و تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی در کشور اشاره کرد.

سردار ابراهیم جباری در ادامه در خصوص موقعیت سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) گفت: مجموعه سپاه در گذشته در استان قم شامل دو مجموعه منطقه مقاومت و لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود که با تغییراتی که در ساختار سپاه بوجود آمد این دو مجموعه در هم ادغام شد و به صورت یک سپاه نیرومند به عنوان سپاه علی بن ابیطالب(ع) در آمد.

سردار جباری تقویت روحیه معنوی در میان سپاهیان را از برنامه‌های سپاه علی بن ابیطالب(ع) در سال همت و کار مضاعف عنوان کرد و گفت: به همین منظور قرار است در سال جاری پنج‌شنبه‌ها اعضای سپاه با مراجع عظام تقلید دیدار داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین