آفتابنیوز : آفتاب: ناظمی اردكانی امروز در همایش سالانه مدیران استانی سازمان ثبت احوال در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به هدفگذاری برنامه چشمانداز 20 ساله كشور برای سازمان ثبت احوال، افزود: انتشار به روز آمار و وقایع حیاتی، خلاقیت و نوآوری در سازمان و نظاممندی در عملكرد داخلی از جمله اهداف و اولویتهای اصلی است.
به گزارش ایسنا وی با اشاره به برنامههای میان مدت و اهداف خرد و كلان سازمان، خاطر نشان كرد: موضوع استقرار دولت الكترونیك و زمینهسازی رسیدن به اهداف آن در اولویت كاری سال جاری سازمان قرار دارد.
رییس سازمان ثبت احوال كشور به هدف ساماندهی ثبت اسناد و تهیه اسناد سجعلی، استقرار نظام جامع ایرانیان و نیز استقرار سازمان الكترونیك و ارتقای كیفیت خدمات سازمان اشاره كرد و یادآور شد: از آنجایی كه برنامه مدونی برای ارزیابی عملكرد سال 88 وجود نداشت، فعلا ارزیابی به صورت كلی و جامع ارائه شده است و برخی اهداف را به صورت كلی اعلام میكنیم.
وی ادامه داد: تامین اعتبار عمرانی، توسعه منابع انسانی و فنوری، انتشار به روز آمارهای جمعیتی و اطلاعرسانی به موقع از جمله ضرورتها و كمبودها سازمانهای استانی است كه متاسفانه بسیاری از استانها در این شاخصها كمبودهای قابل توجهی دارند كه باید برطرف شود.
به گزارش ایسنا، ناظمی اردكانی همچنین در جمع خبرنگاران تاسیس دفاتر خدمات غیردولتی الكترونیك را از جمله اولویتهای كاری این سازمان برشمرد و عنوان كرد: تلاش میكنیم برای كاهش مراجعات و تسهیل در روند كار، آرشیو الكترونیك اسناد را هر چه زودتر اجرایی كنیم.
وی همچنین در توضیحی در رابطه با كارت هوشمند ملی نیز، خاطر نشان كرد: مطالعات كارت هوشمند اوایل خرداد ماه تمام میشود و تلاش میكنیم بلافاصله اسناد مناقصه را برای برخی از نرمافزاری این طرح آماده كنیم و در نهایت تا دهه فجر سال جاری و پس از پایان برنامه پایلوت این طرح در استان قم طرح كارت هوشمند ملی را كاملا اجرایی كنیم.
رییس سازمان ثبت احوال كشور با بیان این كه در حال حاضر طرح پیش پایلوت كارت هوشمند ملی در استان قم به اتمام رسیده است، اضافه كرد: برنامه زمانبندی سازمان برای اجرای كارت هوشمند ملی سه تا پنج سال است، اما اجرای این طرح بستگی به اعتبارات پیشبینی شده برای اجرا دارد.
وی در ادامه از رشد قابل توجه بودجه سازمان به خصوص در بخش اجرای كارت هوشمند ملی و اجرای طرح آرشیو الكترونیك اسناد خبر داد و بیان كرد: در حال حاضر 19 میلیارد تومان برای اجرای این دو طرح در سال جاری اختصاص یافته است، اما با محاسبه 50 درصد سهم بودجه عمرانی استانداریها كه به ادارات كل ثبت احوال استانی اختصاص مییابد، در مجموع حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برا ی این دو طرح در اختیار است و پیشبینی میكنیم با این اعتبار مطالعات طرح كارت هوشمند ملی تكمیل شده و زیرساختها و برنامه پایلوت آن در استان قم تكمیل شود.
ناظمی اردكانی با بیان این كه سازمان ثبت احوال تلاش میكند منابع درآمدی خود را در برخی از بخشها افزایش داده و میزان نیاز به بودجه دولتی را كم كند، اظهار كرد: سرعت در اجرای وظایف سازمان و افزایش ظرفیت همكاری با بخش غیردولتی در اولویت كارها قرار دارد.
به گزارش ایسنا، وی همچنین از سراسری شدن صدور شناسنامههای جدید در اوایل اردیبهشت ماه در كل كشور خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر شناسنامههای جدید برای ایرانیان خارج از كشور و برخی از مناطق جنوبی شهر تهران برای همه گروههای سنی صادر شده و تلاش میكنیم از اوایل اردیبهشت ماه و پس از توزیع دستگاههای خریداری شده به دفاتر مربوطه، تعویض شناسنامهها را آغاز كنیم.
رییس سازمان ثبت احوال كشور تاكید كرد: برای تعویض شناسنامهها به صورت عمومی هیچ فراخوانی صورت نمیگیرد و تنها شناسنامههای مفقودی، تعویضی و شناسنامههای جدید فرزندان و موارد خاص دیگر انجام میشود، لذا تا زمان صدور شناسنامههای جدید برای همه ایرانیان، شناسنامههای قبلی با همان مشخصات كارایی دارند.