کد خبر: ۹۷۸۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۶
در گفت و گوی با آفتاب طرح رییس جمهوری بررسی شد:

فلاحت پیشه: ایده انتقال جمعیت از تهران شعار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار آفتاب در خصوص اظهارات رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت انتقال 5 میلیون تهرانی از این كلان‌شهر گفت: موضوع انتقال پایتخت موضعی است كه مسئولان بارها و بارها آن را مطرح كرده‏اند و اما تا كنون كاری برای آن انجام نشده است.

وی افزود: پس از تكرار این نیاز جامعه ما امروز بحث انتقال مردم از شهر به جای انتقال پایتخت مطرح شده است مطمئنا این موضوع نیز به لحاظ این كه كار كارشناسی روی آن صورت نگرفته است در حد بیان نیازها باقی می ماند؛ زیرا آنچه رئیس جمهوری مطرح كرد بیان نیازها بود نه راهكارها.

نماینده اسلام آباد غرب ادامه داد: مسئولان هیچ گاه مشكل پایتخت و كشش نداشتن آن را جدی نگرفتند و امروز ما شاهد معضلات زیادی از جمله ترافیك شهری و موضوع حمل ونقل در تهران و مسائل وابسته چون آلودگی هوا به آن هستیم.

عضو كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس خاطرنشان كرد: خیلی از پایتخت‌های كشورهای خاورمیانه عمرشان به 20-30 سال می رسد اما با این حال پایتخت سیاسی و اقتصادی خود را جدا كرده‏اند در ایران نیز باید پایتخت سیاسی، تجاری یا اقتصادی و فرهنگی از تهران جدا شود. چندی پیش دولت صحبت از انتقال برخی وزارتخانه‏ها و ادارات را مطرح كرد اما به آن نیز عمل نشد.

فلاحت پیشه گفت: آقای رئیس جمهوری نیز با طرح بحث انتقال جمعیت تهران به دیگر شهرها تنها نیاز را مطرح می كند نه برنامه آن را. همچنان كه دولت‏های قبل نیز هیچ راهكاری برای این مشكل نداشتند.

وی افزود: انتقال جمعیت از تهران نیازمند راهكارهای كارشناسانه و بدون تبعات است نه اینكه ما شعار آن را بدهیم اما در عمل برنامه‏ای برای آن نداشته باشیم. بهتر است دولت ابتدا برنامه خود را به صورت كارشناسی بررسی كند و پس از نهایی شدن موضوع و به نتیجه رسیدن این ایده اعلام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین