کد خبر: ۹۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۷

حضور کیارستمی در جشنواره کن افتخار ایران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیداحمد میرعلایی، درباره مشارکت و حضور سینمای ایران در شصت و دومین دوره جشنواره بین​المللی کن اظهار داشت: با فعالیت چند ماهه اخیر امور بین​الملل فارابی به مدیریت امیر اسفندیاری همانند هر سال امسال نیز چتر سینمای ایران با حمایت بنیاد سینمایی فارابی در بازار فیلم جشنواره فیلم کن برپا خواهد بود. چتر سینمای ایران شامل چندین غرفه با حضور موسسه​های پخش فیلم ایرانی خواهد بود که آثار خود را در بازار ارائه می​دهند.

او در مورد حضور فیلمسازان سینمای ایران در این جشنواره گفت​: تعدادی از سینماگران از سوی خانه سینما معرفی شده​اند که برای حضور در کن حمایت فارابی را به همراه خواهند داشت، همچنین برخی از فیلمسازان خود برای مشارکت در این جشنواره درخواست داد​ه​اند که ما حمایت​هایی از حضور آنان و تسریع مراحل دریافت ویزای آنان انجام داده​ایم.

میرعلایی اظهار داشت: برخی از فیلمسازانی که امسال به کن می​روند، برای نخستین بار در این جشنواره حضور خواهند داشت. هدف ما انتخاب و حمایت از فیلمسازانی است که حضور آنان در این جشنواره بتواند نتایج مثبتی را برای سینمای ایران به همراه داشته باشد.

این تهیه​کننده سینمای ایران در مورد حضور عباس کیارستمی به عنوان فیلمسازی ایرانی در جشنواره فیلم کن گفت: «هنوز برخی اسامی فیلم​های بعضی از بخش​های جنبی جشنواره اعلام نشده و تا این مرحله کیارستمی تنها فیمساز ایرانی حاضر در کن است. هرچند که کیارستمی فیلم خود را خارج از ایران ساخته، اما او فیلمساز و چهره شناخته شده ایرانی در سطح جهانی است و حضور او در کن می​تواند اعتباری برای سینمای ایران محسوب ​شود.

او ادامه داد: کیارستمی همواره در فیلمسازی خود نوعی از هوشمندی را داشته که ایرانیان توانسته​اند به فیلم​ها و آثار او ببالند و امیدوارم امسال هم ایشان نماینده شایسته سینمای ایران در کن باشد.

میرعلایی در مورد اینکه فیلم کیارستمی به عنوان نماینده سینمای ایران در کن به نمایش درنمی​آید و این مسئله فرصتی را از سینمای ایران دریغ می​کند، گفت: «عباس کیارستمی کارگردان صاحب نامی است که همه او را با توجه به سابقه فیلمسازی​اش به عنوان سینماگری ایرانی می​شناسند و طبیعی است کیارستمی فیلم​های بعدی خود را به فراخور قصه​اش در ایران می​سازد. بدیهی است بنیاد فارابی نیز حمایت خود را از فیلمسازانی همچون کیارستمی دریغ ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین