کد خبر: ۹۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
نماینده صومعه سرا در گفت و گو با آفتابY

نرخ رشد اقتصادی پایین ناشی از شیوه مدیریت کشور است

تبعات نرخ رشد اقتصادی پایین در زندگی مردم محسوس است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس سیاسی: شیوه مدیریت در عرصه‌های اقتصادی امروز یکی از عوامل مهم در کاهش یا افزایش نرخ رشد اقتصادی است که متاسفانه در سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده و این موجب شده تا نرخ رشد پایینی داشته باشیم.

كاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در گفت و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص تبعات رشد اقتصادی پایین كشور اظهار داشت: عوامل داخلی و خارجی بر نرخ رشد اقتصادی كشور موثر است و از آنجا كه نمی‏توانیم بر عوامل خارجی تاثیر چندانی داشته باشیم، بهتر است با مدیریت درست منابع داخلی و ایجاد فضای كسب و كار موجب رونق اقتصادی كشور شویم.

وی ادامه داد: شیوه مدیریت در عرصه‏های اقتصادی امروز یكی از عوامل مهم در كاهش یا افزایش نرخ رشد اقتصادی است كه متاسفانه در سال‏های اخیر كمتر به آن توجه شده است و این موجب شده تا نرخ رشد پایینی داشته باشیم، در حالی كه آنچه در قانون برنامه توسعه بر آن تاكید شده است تلاش برای رسیدن به نرخ رشد اقتصادی 8 درصد بوده است.

سخنگوی كمیسیون ویژه مجلس تصریح كرد: دولت باید سیاست‏های پولی و مالی در بخش مالیات،تجارت، و بازرگانی واردات و صادرات را با دقت بیشتری تدوین كند. در این راستا فضای حضور بخش خصوصی باید فراهم شده، قانون اصل 44 به طور دقیق اجرایی  و نقایص برنامه چهارم توسعه آشكار و برای رفع آن در برنامه پنجم تلاش شود.

دلخوش خاطرنشان كرد: تبعات نرخ پایین رشد اقتصادی در زندگی مردم نیز محسوس است زیرا ما تا به رونق اقتصادی نرسیم، نرخ رشد ما افزایش نمی یابد و تا این نرخ بالا نباشد، سطح رفاه مردم نیز بالا نخواهد رفت، كشور پیشرفتی نخواهد داشت و از توسعه باز می‏ماند.

نماینده صومعه سرا گفت: دولت باید برای حمایت از سرمایه گذاران تدابیری بیندیشد و صرفا به بیان وعده و وعید اكتفا نكند.
ایسنا در خبری در 29 فروردین به نقل از اکونومیست اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال 1388 معادل 0/5 درصد ( نیم درصد) بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین