کد خبر: ۹۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۴
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار با جمعی از مدیران موسسه خیریه حضرت جوادالائمه (ع) یزد:

اهانت به علما و بزرگان کشور از سوی هر فرد و گروهی، ظلم به نظام است

یکی از مهمترین اهداف نظام حمایت از مردم بوده و است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از مدیران و اعضای هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی حضرت جوادالائمه (ع) یزد، بزرگان و علمای این استان را سرمایه‌های بی‌بدیل نظام اسلامی خواند و با اشاره به وجود علمایی چون آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی و شهید محراب آیت‌الله صدوقی، تکریم و بزرگداشت مفاخر بلاد را رکن اساسی حفظ اعتقاد و اعتماد مردم خواند و گفت: اهانت به علما و بزرگان کشور از سوی هر فرد و گروهی، ظلم به نظام و انقلاب است و با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

رییس مجلس خبرگان رهبری یکی از وظایف مهم موسسات خیریه را جلب رضایت مردم در زمینه‌های گوناگون خواند و گفت: انقلاب و نظام اسلامی بر دوش مردم شکل گرفته و جنگ و سازندگی و توسعه کشور با کمک و یاری مردم به ثمر نشست، لذا جلب رضایت و اعتماد مردم به نظام و انقلاب مهمترین خدمت این موسسات به کشور می‌تواند باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که ما حتما باید اتکاء به مردم را در تمام مراحل انقلاب و نظام حفظ کنیم، گفت: یکی از مهمترین اهداف نظام و انقلاب اسلامی حمایت از مردم و در کنار مردم بودن بوده است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدامات فرهنگی، هنری، آموزشی، دانشگاهی و عام‌المنفعه موسسه خیریه جوادالائمه (ع)، سبقت در امور خیریه را رکن اساسی دین مبین اسلام خواند و گفت: در اسلام هیچ چیز بیشتر از خدمت بی‌منت به مردم نزد خداوند اجر و ثواب ندارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ابعاد آموزشی و دانشگاهی این موسسه و سایر موسسات عمومی و خصوصی اشاره کرد و افزود: بالا بردن سطح علم و دانش فرزندان این مرز و بوم از نیازهای کنونی ایران اسلامی و پایه و اساس پیشرفت و توسعه کشور است.

رییس مجلس خبرگان رهبری اقدامات و فعالیت‌های موسسات خیریه را خدمتی بی‌منت توصیف کرد و گفت: بسیاری از ابعاد فعالیت‌های موسسات خیریه جزو وظایف دولت‌ها است که این موسسات صادقانه و با حسن نیت قدم در این راه می‌گذارند و لذا بر دولت‌ها واجب است به هر نحو ممکن به کمک و یاری خیران کشور بشتابند.

هاشمی رفسنجانی امور خیریه را زنده نگاه دارنده جوامع توصیف کرد و گفت: لطف و برکت خداوند به واسطه وجود امور خیریه در جامعه گسترش می‌یابد و بخشی از گناهان امت‌ها به واسطه امور خیریه بخشیده می‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جوانان را سرمایه‌های اصلی کشور و نظام خواند و گفت: مهمترین شکل مطالبه جوانان در زمینه آموزش عالی است و در این زمینه موسسات آموزش عالی عمومی، خصوصی و خیریه نقش کارساز به عهده دارند.

در ابتدای این دیدار مهندس غلام‌علی سفید رییس هیات مدیره و مدیرعامل و نیز سیدمحمد دعایی عضو هیات موسس و امناء موسسه خیریه فرهنگی جوادالائمه (ع) به همراه برخی دیگر از مسئولان آن، گزارشی از فعالیت‌های گوناگون این موسسه در زمینه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و دانشگاهی در سطح استان یزد را ارائه کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین