کد خبر: ۹۸۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱

وزیر ارشاد: جامعه مطبوعاتی ایران، متدین، متعهد، سالم و در خدمت نظام است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه مطبوعاتی ایران را جامعه‏‌ای متدین، متعهد،‌ سالم و در خدمت نظام دانست.

سیدمحمد حسینی پنج‌ شنبه شب در پایان سفر یک ‌روزه خود به استان یزد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: تعداد نشریات و خبرگزاری ‌های مغرض در کشور بسیار محدود است و این تعداد از نشریات که به جعل و تحریف اخبار می ‌پردازند، اغراض خاص و گرایشهای سیاسی خود را دنبال می ‌کنند.

وی افزود: برای اینکه اعتماد مردم با فعالیت این‌ دسته از رسانه‌ها از سایر نشریات و خبرگزاری ‌ها سلب نشود، به آنها تذکر داده شده و اگر از انتشار نشریه‌ ای نیز به طور موقت جلوگیری شده است، قصد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ منافع نظام بوده است.

حسینی با اشاره به جلسه روز گذشته خود با مدیران مسئول نشریات کشوری ادامه داد: در این جلسه از مدیران مسئول نشریات خواستیم تا برنامه‌ای جامع و مدون برای حمایت از نشریات ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رویکردهای سفر سوم هیئت دولت به استان‌ها رویکرد فرهنگی است، قصد داریم این نگاه ویژه را مغتنم شمرده و بخشی از بودجه‌های تخصیص یافته به مقوله فرهنگ را به حمایت از مطبوعات و خبرگزاری‌های آن استان اختصاص دهیم.

حسینی همچنین با اشاره به گسترده شدن کمی مطبوعات به ویژه مطبوعات محلی در سال‌های اخیر بیان داشت: البته نباید کیفیت و محتوای نشریات فدای کمیت آنها شود و با توجه به افزایش نشریات محلی شایسته است کارشناس متعهد و متخصص و آگاه به مسائل و مشکلات نشریات محلی در وزارتخانه مشغول به خدمت شود و موانع احتمالی نشریات محلی را رفع کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط حساس کنونی خاطرنشان کرد: مشاهده کردیم که رئیس جمهور آمریکا در سخنان اخیر خود غیرمستقیم ایران را تهدید به حمله اتمی و هسته‌ای کرد و همه افرادی که در کشور با دلسوزی قلم می‌زنند باید با هر گرایش سیاسی، منافع نظام را مدنظر داشته باشند.

وی خبرنگاران را افراد امین جامعه دانست و یادآور شد: باید ضمن بیان ضعف‌ها به صورت منصفانه، نقاط قوت نیز به شایستگی گفته شود و خبر به عنوان امانت در دست خبرنگاران به صورت صادقانه به مردم و مسئولان ارائه شود.

حسینی با اشاره به کارهای اساسی که دولت در کشور انجام داده است، اقدامات دولت نهم و دهم را قابل مقایسه با گذشته ندانست و افزود: دولت صادقانه در حال خدمت به مردم است و جامعه مطبوعاتی نیز باید با بیان دستاوردها و پیشرفت‌هایی نظیر هدفمند کردن یارانه‌ها و ... روحیه شادی و نشاط را در بین مردم ترویج کند.

وی آینده پیش روی کشور را به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... آینده‌ای روشن توصیف کرد و اظهار داشت: دشمنان داخلی و خارجی نظام در سال گذشته چون به این امر واقف شده بودند، سعی کردند با ایجاد ناامنی و آشوب به کشور لطمه بزنند اما به هدف خود نرسیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برخی از بداخلاقی‌های سایتهای خبری گفت: برنامه‌ای در وزارتخانه در حال تدوین است که خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نیز اگر تخلفی مرتکب شدند، مانند نشریات طبق قانون مطبوعات به آنها تذکر داده شود و مسئولان سایت‌ها و خبرگزاری ‌ها پاسخگوی تخلفی که در زیرمجموعه مدیریتی آنها رخ می‌دهد، باشند.

در ابتدای این جلسه محمدرضا فلاح‌‍ زاده استاندار یزد و محمود عالیشوندی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و هیئت همراه همچنین همراهی مطبوعات محلی، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های استان در این سفر یک ‌روزه قدردانی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین