کد خبر: ۹۸۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶

پرسپولیس - صبا, امروزجمعه ساعت 19:05، ورزشگاه آزادی

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: در مهمترین بازی این مرحله تیم پرسپولیس تهران از صبای قم پذیرایی میکند و در تبریز فولادگستر این شهرمیزبان ذوب آهن اصفهان است .

* پرسپولیس - صبا؛ ساعت 19:05، ورزشگاه آزادی تهران

پرسپولیس که با از دست دادن هفت امتیاز در سه بازی‌ اخیرش در لیگ، دیگر هیچ شانسی برای قهرمانی در این رقابت‌ها ندارد، تنها به میدان جام حذفی می‌اندیشد تا با قهرمانی در آن ضمن به دست آوردن فتح یکی از دو جام فوتبالی کشور، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را هم از آن خود کند. این تیم در آخرین بازی‌اش در لیگ مقابل تراکتورسازی در تبریز متوقف شد و پیش از آن هم در ورزشگاه آزادی برابر سایپا شکست خورد. علی دایی سرمربی این تیم البته با این نتایج خم به ابرو نیاورده و مدام از آمادگی کامل و بهتر شدن روز به روز تیمش صحبت می‌کند. این تیم اکنون با 51 امتیاز در رده چهارم جدول داشته و در هفته سی‌ویکم هم دیدار فوق‌العاده سختی برابر ستاره‌های گذشته خود در تیم استیل‌آذین دارد. پرسپولیس در این مسابقات از حریفان چندان سختی عبور نکرد و بیشترشان تیم‌های دسته اولی چون پتروشیمی تبریز، ایرانجوان بوشهر و... بوده‌اند.

اما تیم صبای قم چند هفته‌ای است که با بازی‌های بهتر، نتایج خوبی در لیگ می‌گیرد. رسول کربکندی سرمربی آنها معتقد است صبا دیگر تبدیل به یک تیم واقعی و قدرتمند شده که می‌تواند هر حریفی را شکست دهد. این تیم اکنون با 43 امتیاز در جایگاه ششم لیگ قرار داشته که نه از شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در این رقابت‌ها بهره می‌برد و نه خطر سقوط به دسته پایین‌تر تهدیدش می‌کند. آنها در جام حذفی از تیم‌های قدرتمندی چون سپاهان اصفهان و مس کرمان دو نماینده فوتبال‌مان در لیگ قهرمانان آسیا، عبور کردند. صبا حتی در آزادی هم می‌تواند حریف بسیار خطرناکی برای پرسپولیس بوده و رویای قهرمانی برای سرخ‌های تهرانی را به کابوس تبدیل کند.


* گسترش فولاد - ذوب‌آهن؛ ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

گسترش فولاد تنها تیم‌ دسته‌اولی بوده که به نیمه نهایی جام حذفی راه یافته و این خود نشان‌دهنده توان این تیم است. شاید آنها را بتوان به نوعی استیل‌آذین دوم فصل گذشته لیگ دسته یک نامید. در جام حذفی هم معمولا بازی‌های این تیم همواره به بحث و جدل‌ تمام شده و در پایان نیز پیروزی تز آن گسترشی‌ها شده است. این تیم با سرمربیگری فرهاد کاظمی از بازیکنانی چون رسول خطیبی، عباس آقایی و علی انصاریان که سال‌ها در لیگ برتر بازی کردند، بهره می‌برد. آنها در بازی اخیر در یک بازی جنجالی و پرحاشیه موفق به حذف مس رفسنجان شدند که این تیم اتهاماتی را درباره شرایط برگزاری بازی و نوع داوری به تیم گسترش وارد کرد. این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز در یک داربی تبریزی موفق به عبور از تراکتورسازی شده بود. حضور در این مرحله می‌تواند انگیزه زیادی برای بازیکنان و مربیان این تیم باشد تا در یک نبرد خانگی بتوانند به افتخاری بزرگتر چون فینالیستی این رقابت‌ها برسند.

از طرفی ذوب‌آهن به رغم حضور پررنگش در هر سه جام لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی، روزهای خوشی را به لحاظ آمادگی و نتیجه‌گیری سپری نمی‌کند. به زعم منصور ابراهیم‌زاده سرمربی این تیم و دیگر مربیانشان خستگی بازیکنان به دلیل تحمل فشار حضور در هر سه جام، عمده‌ترین مساله آنها شده است. ذوب‌آهن در آخرین بازی‌اش در لیگ، نتیجه حساسترین بازی‌اش در فصل را به استقلال تهران واگذار کرد. این تیم همچنین در لیگ قهرمانان هم در آخرین مصاف مغلوب الوحده امارات شد تا صعودش به مرحله بعدی این مسابقات به عنوان تیم نخست در ابهام باقی بماند.

ذوب‌آهن بازی با گسترش فولاد در تبریز را تنها چهار روز پس از دیدار خارج از خانه‌ دیگری برابر استقلال انجام می‌دهد که ممکن است خستگی بازیکنان ناشی از آن مسابقه و سفرهای پی‌درپی در نبرد فوق هم تاثیرگذار باشد. این تیم‌ تنها پنج روز پس از حضور در نیمه نهایی جام حذفی، در لیگ قهرمانان پذیرای الاتحاد عربستان است و برای اول شدن در گروه و فرار از مصاف با الهلال در عربستان در مرحله پلی‌آف، چاره‌ای جز کسب امتیاز ندارد.

- اسامی داوران و برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

جمعه - 03/02/89

* گسترش فولاد تبریز - ذوب آهن اصفهان، ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

داور: یدالله جهانبازی، کمکها: مجید شمس و سعید زارع، داورچهارم: حسین محبوبی



* پرسپولیس تهران - صبای قم، ساعت 19:05 دقیقه، ورزشگاه آزادی تهران

داور: هدایت ممبینی، کمکها: جواد تقی پور و محمدرضا ابوالفضلی، داور چهارم: محمد ملکی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین