کد خبر: ۹۸۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹

وزیر کشور خبر داد؛ اجرای طرح حجاب و عفاف از مهد‌کودک‌ها تا ادارات

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ابتدا از ادارات شروع می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کشور گفت: برای گسترش حجاب و عفاف رویکرد ما رویکردی فرهنگی است و معتقدیم جنجال‌آفرینی در این زمینه بی‌فایده است و باید کار فرهنگی صورت گیرد. کار فرهنگی نیز دیربازده است اما نتیجه مطلوبی را به دنبال دارد. 

مصطفی محمدنجار در گردهمایی مدیران کل امور زنان استانداری‌های کشور گفت: امر به معروف و نهی‌از منکر شرایطی دارد و کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید ابتدا بداند که منکر چیست و همچنین شرایط امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشد. 

او ادامه داد: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در کشور کار فرهنگی دیربازده و زمان‌بری است و برخورد با آن نیاز به پختگی دارد اگر اقدامات صحیحی در رابطه با ترویج حجاب و عفاف در کشور صورت نگیرد به‌جای اینکه ابرو را درست کنیم چشم را هم کور می‌کنیم. 

وزیر کشور ادامه داد: برخی از نابهنجاری‌هایی که هم‌اکنون در جامعه وجود دارد بازخورد رفتارهای غلط در حوزه فرهنگی بوده است و بهترین راه مبارزه با بی‌حجابی ارتقای فرهنگ عمومی و مصون‌سازی جامعه است. 

او اضافه کرد: استفاده از طلاب جوان در نیروی فرهنگی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف سال گذشته شروع شده و امسال نیز دنبال می‌شود. 

نجار با اشاره به اینکه برخی افراد بر این اعتقادند که وزارت کشور اقدامی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف انجام نداده است، گفت: امسال با جدیت بیشتری طرح پیگیری می‌شود. بنابراین گفته برخی افراد کج‌فهم در زمینه عدم برخورد و حساسیت در حوزه مسائلی مربوط به حجاب و عفاف در وزارت کشور صحت ندارد. 

او در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی در مهدکودک‌ها گفت:‌ برای مهدکودک‌ها با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش برنامه جامعی داریم، هم‌اکنون در مهدکودک‌ها شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم و امیدواریم با آموزش مربیان و آموزش بازی‌های مناسب به کودکان فرهنگ اسلامی را در مهدکودک‌ها شاهد باشیم. 

نجار گفت: اسلام بیشترین عنایت را به زنان و خانواده دارد و نهاد مقدس خانواده در اسلام از اولویت بالایی برخورد است و زن و مرد در برابر خداوند برابر هستند و تنها عمل صالح، دانش و علم افراد است که می‌تواند موجب برتری آنها بر دیگری شود. 

او ادامه داد: در نظام حقوقی اسلام زن و مرد از حقوق یکسان برخوردارند و تفاوت‌های اندک حقوقی میان زن و مرد نشان‌دهنده برتری یک جنس بر جنس دیگر نیست. 

وزیر کشور تصریح کرد: خانواده نهاد مقدسی است و در صدا و سیما باید حرمت خانواده و زنان نگه داشته شود اما متاسفانه گاهی اوقات در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم که تبلیغات نامناسبی در حوزه زنان و خانواده صورت می‌گیرد. 

او ادامه داد: عملکرد جمهوری اسلامی باید در زمینه زنان بررسی شود. اگر فاصله‌ای در عملکرد جمهوری اسلامی ایران با خط و مشی‌های اسلامی وجود دارد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اصلاح انجام شود. 

نجار گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندان با همکاری دستگاه‌های مختلف طرح حجاب و عفاف را پیگیری می‌کند. ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به صورت فراگیر ابتدا از ادارات شروع می شود. 

وزیر کشورتصریح کرد: وزارت کشور مشخص کرده است که دستگاه‌های دولتی چه اقداماتی را در چه زمان‌بندی باید در رابطه با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف انجام دهند و حتی تا حدودی منابع مالی نیز بین دستگاه‌های دولتی تقسیم شده است. 

وی ازدواج پایدار و آسان را از جمله دیگر راه‌کارهای مناسب برای ترویج حجاب و عفاف دانست و گفت: کمک به ازدواج جوانان و دادن مشاوره‌های لازم در زمینه ازدواج می‌تواند در زمینه گسترش عفاف و حجاب در جامعه کمک کند. 

نجار افزود: نشاط اجتماعی و ایجاد شور و نشاط در جامعه از جمله موارد دیگری است که در طرح حجاب و عفاف به آن اشاره شده است. 

وی ادامه داد: باید مراکز تفریحی را در کشور گسترش داد و به آداب و سنن و قومیت‌های مختلف کشور توجه بیشتری کرد و بازی‌های محلی را در کشور برای ایجاد نشاط و شادی گسترش داد. 

وزیرکشور همچنین برخورد قاطع با باندهای فساد و فحشا را از دیگر لوازم گسترش حجاب و عفاف در جامعه دانست و گفت: گاهی اوقات اقدامات سلبی نیز لازم است و در این زمینه با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد. 

نجار گفت: البته برای گسترش حجاب و عفاف رویکرد ما رویکردی فرهنگی است و معتقدیم جنجال‌آفرینی در این زمینه بی‌فایده است و باید کار فرهنگی صورت گیرد. کار فرهنگی نیز دیربازده است اما نتیجه مطلوبی را به دنبال دارد. 

وزیر کشور گفت: نباید حوزه فرهنگ را سیاسی کنیم زیرا نتایج مثبتی به بار نمی‌آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین