کد خبر: ۹۸۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۲
در نشست هم اندیشی طنز رادیویی؛

ضرغامی: طنز متعهدانه مرز ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به لزوم و اهميت طنز و حضور آن در همه شرايط زندگي گفت: طنز به خوبي مي‌تواند عدم تناسب در زندگي را نشان دهد. 

عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما كه در جمع طنزپردازان و مديران صدا و سيما در نخستين هم‌انديشي طنز راديويي سخن مي‌گفت با اشاره به اهميت طنز در زندگي انسان گفت: اگر طنز در زندگي و رفتارهاي انساني و همچنين محيط كاري حضور نداشته باشد چرخ زندگي انسان نمي‌چرخد.
طنز در واقع هنري است كه مي‌تواند عدم تناسب را در همه عرصه‌هاي زندگي و اجتماعي انسان نشان دهد. 

وي ادامه داد: طناز مي‌تواند با نشان دادن اين عدم تناسب هم ايجاد جذابيت كند و هم اينكه لايه‌هاي عميقي را در زندگي انسان نشان دهد. 

وي با اشاره به سختي‌ها و مشقات كار در حوزه طنز گفت: امروز بايد برنامه‌هاي طنز را گسترش دهيم هرچند معتقد هستم كه خنداندن مردمي كه مشكلات بسياري دارند كار بسيار سختي است. 

ضرغامي با اشاره به سابقه طولاني ادبيات ايران در حوزه طنز گفت: در حوزه طنز گنجينه‌هاي فراواني مانند عبيد زاكاني، عطار، مولوي، دهخدا، جمالزاده و بسياري ديگر را داريم كه بايد از آنها به عنوان پشتوانه در امر توليد رسانه استفاده كنيم و در اين ميان مبنا و سنگ‌بناي طنز را مي‌تواند راديو برعهده داشته باشد و راديو بايد پرچم‌دار برنامه‌هاي طنز باشد. 

ضرغامي با اشاره به پرهيز از لودگي در عنصر نمايشي گفت: طنز متعهدانه مرز ندارد ما امروز به خوبي مي‌توانيم مشكلات لايه‌هاي اجتماعي را با طنز بيان كنيم. 

وي با اشاره به ويژگي نوستالژيك بودن راديو گفت: ما در راديو گنجينه‌اي از هنرمندان متعهد را داريم البته بايد نيروهاي جديد برنامه‌ساز نيز در اين عرصه حضور يابند. 

ضرغامي با اشاره به سريال‌هاي نوروزي تلويزيون در سال 89 گفت: اگر اين سريال‌ها نسبت به سال‌هاي قبل بهتر بوده است به علت آن است كه تيم‌هاي جديدي وارد اين حوزه شده است هرچند بخش‌هايي از سريال‌ها ايرادهايي دارند و اين سريال‌هاي نقطه ايده‌آل نيست. 

وي با اشاره به نامگذاري سال همت مضاعف و كار مضاعف از سوي رهبر انقلاب افزود: يكي از كارهاي امسال بايد اين باشد كه ما ظرفيت‌هاي موجود را بشناسيم و در اين راه بايد مديران موانع را از سر راه هنرمندان براي تسريع در عملكرد آنها از راه بردارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین